Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Tuesday, 28 December 2010

Mak Nk Datang


Ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D rasa nk senyum smpi ke telinga la. Sonoknya pg td sy berasa igt mak di kampung. So tangan yg agak dh gatai ni tekan no mak lah apa lg. Dgr2 sore mak tu ermmm lega je rasa. Tambah2 dengar plak dia nk mai umah. Bertambah2 la berbunga bunga di dlm hati. 

Mak nk dtg ye mak nk dtg ye!! Igt dulu2 masa mula2 duk berjauhan ngan mak. Masa tu sy relajar di kolej. Sdh bila di tinggalkan. Sayu je. Bial dh lama tu ok. Tp bila dgr mak nk mai terlompat lompat kegembiraan ibarat duit jatuh ke riba wa ckp lu hahaha ter OVER la plaksss hadoi… girang nya rasa..JGN jeles ek.

Bila dh dpt berita SYOKKKKK punYE ni sy pun sebarkan msg pada abg tersayang n abag sy di KL tu. Sy rasa sy betui2 nk cuti esok hehehehehe xnk la pikir hal keje. Leh ke cm tu..tp xpa la…klu urgen kes sy akan dtg juga. Sy xnk la nnt org kata kita lepas tangan kan.

K la…kembali nk wat keje.

:D

Rabu

Tup tup dh RABU rupanya..minggu ni amat la LETIH,kene bgn lebih awal dr biasa.SB??? abg ada keje luar selama seminggu. Dia kene gerak awal dr sini.lebih kurang 5.30 pg. Sy pun  kene la bgn awl.nk mandi nk wat itu ini utk si kenit tu.klu dia xbgn lancar la keje kami tu.klu dia bgn erm punah segalanya…hbs tersekat2 kerja2 nk wat. Tambah klu husbend dh  gerak. Sy sorg2 mmng xleh nk wat keje cpt la. Mana x nya. Dania ni bkn leh tinggal lama sikit. Mula enjen trubo dia tu keluar uUUUUuuuwaaAAAA…hari isnin tu ok la dia x jaga masa kami Berdua bgn. 2hari seterusnya ni amat la menduka citakan kami. Tp nk wat mcm mana kan..kene juga wat apa yg sempat je la..bila time nk p umah ummi dia mesti mengamuk sb ngantok. Sll juga sy bebelkan dia “tu la bgn awai2 pasai apa?kan dh ngantok balik.” Hehehe tu la ayat saya tiap kali diam mengamuk.

Minggu ni sy cube park kat tingat B tau. Atas nasihat kawan2 sy kat opis ni. Sy cube la park kat situ. Takut juga. Sebab xda stiker sbrnya. Maklum la sy ni kontrak je. Bkn tetap lg. so xbapa nk layak la. Ok juga park kat bwh tu x ler kotor kate..smpi je opis sy punch kad n duk menung tgk kelender, tibe2 terpikir hari ni hari apa ek?khamis ka?lama pikir. Rupe2nye hari rabu. Klu ikutkan esok saya start cuti.sampai  3 january 2011. tp sy xyakin sy leh cuti esok. Keje masih byk xselesai.kadang kala sy rasa sy di perbodohkan…apa la nasib sy. Rasa tertindas sgt. Cm xadil. Tp sy hanya pikirkan kearah positif saja. Anggap la ni tugas yg kita kumpul utk jdkan pengalaman.

 Saya sdh juga org sekeliling ni terlalu tidak boleh dipercayai. Sy tau sy byk kekurangan. Tp knp mesti gunakan kekurangan sy tu utk kepentingan sndr.ah!!!menyampah la bila pikir hal ni.

K la nk sambung keje :(

Wednesday, 22 December 2010

friends..... :-)


Pg td hujan lebat la juga…rasanya dr mlm td..keadaan skrng kat umah sejuk2 je…smpi ke tulang rasanya…sy dh terperasan skrng ni sy sering xtahan sejuk.np ek???wat muka heran sekejap.

Ok xpa biar kan soklan tu kat situ. Nk cter kit la. Hujan pg td sib baik xlewat lg bgn. Klu tidak musnah la janji ku utk berusaha bgn awal kihkihkih,,,tp perasaan malas tu sentiasa tebal dlm badan saya ni.ermm mcm mana la nk wat bg rajin tu berlawan ngan malas.uuuuuUUUU ada ke cm tu?

Dh la hujan, ssh sikit nk nganto mek kenit tu p umah ummi dia. Kene la hujan setitik dua td. Sian dia. Dia pun cm mls je nk buka mata.kejut pun xmau bgn. Salin lampin pun dia xbgn. Cm na???? Jawabnya xbasuh la punggong dia dia td. Buka lampu secara mengejut kang dia nangis pulak. Sian ank ku itu.. tp xpa sy dh pesan kat pengsuh mandikan dia awal sikit (sb nya kene hujan n ponggong x basuh)

Than sy pun p la keje,,dh la xsalam ngan husbend hari ni. Semua gara hujan pg td. Masing2 dh kalut. Husbend lak p kerja ngan moto. Risau tgk dia. Suh bwk kate xmau katanya. Takut jem. Xpa la…mls nk larang dia. Nnt mula la bebel hiks..

Smpi kat area nk naik parking tu sy ushar dulu sama ada dia blog ke x cm smlm. Geram je smlm. Tp naib badan amat la bertuah. Sib baik x blok,,,klu x malas dh nk naik kate p keje pas ni. Naik bas je la…

Dh smpi wat keje mcm besa la..tunggu juga sapa2 nk turun beli bekpes…tibe2 “ayu jumpa turun café.nk x?” hehehe nk tau sapa?teman baru opis la. Dayah nama dia. Atcely bkn hari baru p sama ngan dia ke café. Rasanya ermm 2 kali. Em ye la..sekali hari tu p café bhgn perumahan ngan dia. N pg td sekali. Turun2 tgk teserempak ngan kawan lama kat BUU dulu. Lama x sembang ngan dia. Sekali dh mula xmau benti lak Mulut aku ni nk berckp ngan dia. Sib baik di halang oleh makanan depan mata kan…klu x smpi tua kot duk ctu sembang hahahaha.

Hari ni kene lik lewat rasanya. Maklum lah dh Ujung tahun ni mcm2 la nk kene wat. Update apa yg ptt. Bz juga ni. Hehe hari2 bz ek…ntah la bila la akan berakhir..ada ke keje yg akan berakhir???melainkan klu dh benti nadi kita hahahaha ermm tp kan  tp kan....erm ada kan nya ni.yg xbestnya gate nk masuk parking tu dh tutup plaks.aduiii aiii masak la sy lik ni cm na. nk p jumpa pengawal tu. segan la. takut pun ada.kene marah cm na?sy kene marah dia balik ke?uit ngerinye...

Hahahahahaahahahahahahahahah….

p/s: kerja itu suatu ibadat.jgn persenda sendaka. ha satu lg ok ke wat tulisan ni?hehe 

Parking Dan Anugerah Cemerlang

I’m back..!!hehe cm la lama x ketemu.pg ni saya mmng tergesa2 nk p keje.sejak akhir2 ni sy sll lewat dtg keje.ntah kenapa la ngan sy  ni ha. Ke mkn ubat mcm2.konun2 nk bg cergas. Last2 terlebh sergas terus bgn lewat n malas2 je nk melangkah ke tampat rezeki hahaha…opsss xleh la nk gelak2 ni. SB??? Kene pikir utk tingkatkan usaha bagaimana nk bangun lebih awal.

Ssh juga klu dh terkena penyakit MALAS ni…jenuh nk ubah. Saya pun heran cm na sy leh kene penyakit ni. Dh cube hindar tp GAGAL wah gagal gitu. Ermmmmm bila pikr lik sy rasa sejak akhir2 ni sy sll stess, bila dh stress mula la malas nk wat apa pun. Salah satunya bangun pg la yg paling liat sekali. Mana x nya jd cm tu kat opis ngan cara kat opis. Balik kat umah plak ngan cara kat umah. Biasa la kan. Dh berkeluarga. Mana nk beri tumpuan pada anak lg. Husbend lg. Semua tanggungjawab kene langsaikan..kadang2 tu xlarat nk tanggung. Kene bg abg sikit hehehehehe tp xsll la bg dia tanggung sy nye tanggungjawab.

Smlm byk juga kerja. Xsempat nk berblog. Tghari lak ada majlis penyampaian staf cemerlang. Wah  bunyi cm meriah. Tp utk staf kat opis saja. Bkn satu kementerian OK! Sonok juga. Bkn sll leh tgk Big Boss berckp depan kita kan. So ok la… utk 6 bulan kedua ni di menangi oleh Fauzi. Tahniah La pada dia. Semoga akan dpt pencapaian yg lebih baik dan baik dr yg skrng.

Makanan mmng the best la... tq pada cafeteria kat pat kami ni.MELETOP. Makan smpi keyang tu. xpenah cm ni. sb dr pg tunggu nk mkn utk tghari TU huhuhu...

Nk lik hujan pulak…….. ^n^

Sunday, 19 December 2010

Xda Apa!!

Xda apa nk tulis sebenarnya, weekand baru ni duk umh je. Cume semalam p umah mak mertua ku at sepang. Ada mak saudara husband dtg. So saja melawat dia sama. Jarang jumpa. Planing smlm nk p cr almari dania. Baju dia dh berlambak. Xtau nk simpan mana dh. Kene beli satu almari utk dia. Maklum la. Makin lama makin besaq. Baju pun makin byk la. Rindu bila cium bau bj masa newborn tu. Wangi je bau bby. Hehehehe rindu kan saat tu. Rasa seketika sgt masa tu berlalu. Hahahahaha skemanya mak aiii!!

Pas jumpa mak teh (mak saudara husbend td k) dania dh genyeh2 mata. Tu tandanya ank dara tu nk tdoq la… Saya bg tdoq. Bincangn ngan abg “cm ne ni yang? Anak tdoq plak. Jd ka nk p beli almari ni??” abg “ jd.dh ckp kat mak td mtk tgkkan dania.dia kata okesss”

Kami p giant nilai. Cr punya cr dpt benda lain la. Bkan seperti yg di hajat. Hahahah sll cm ni. Lain yg nk cr lain yg dpat. Cm ne??? Ermm yg leh jd cm tu, tu sb p tgk almari kat situ xbyk pilihan la.kecik plak. Saya dh tgk kat alamanda. Ada yg lg ok dr tu. So sy ckp ngan abg “kite beli kat alamanda la.kat sini x ok la.” Dia kata ok.so gatai la mata ni nk cr benda lain plaks. Kish.. tp yg gatai mata tu bkn i nokss tp husbend i. tau dia cr apa?erm masker muke u…cm xcaye je.

Sebuk dia 2,3 hari lepas duk Tanya pasal mask. Saya heran juga dlm hati duk tanya “pasai apa lak ngan Laki aki ni” tp xpa usaha tanda kejayaan. Lagi pun kulit husbend i ni mmng ada masalah. masalah apa belom dpt nk kenal pasti. ada juga suh dia jumpa pakar. kulit dia terlalu oily, jerawat ermm mmng xsah xnaik. kulit plak klu xcuci ada kuar bau sikit. xtau la pasai apa jd cm tu.puas sudah try mcm2 produk keluaran di malaysia ni.tp ni try pakai mask. klu ok alhamdulillah la. klu tidak sy kene gak paksa husbend p klinik jumpa doktor kulit. sian gak tgk dia. hari2 sy mencari konklusi bg masalah husbend sy ni. 

**COUNTION!!! b tetap sygkan abg. luv u forever and ever muachhh!! over la plaks.ohw ye klu ada pertua2 yg dapat membantu permasalahan ni sila msg sy di sini or YM or FB ek. ;-)

K la….i’m the busy woman right NOW!!

Friday, 17 December 2010

:::::Balik Lambat::::

Hari balik lmbt. Lunch pun cm xlunch. Planning nk makan kat luar ngan husband..alih2 kene ngadap pc lg. hadoii sungguh la berduka cita. Benci sgt yang di rancang x menjadi. Banyak plak keje hari ni. Kelam kabut..dalam satu masa nk wat semua benda. Cam na????

Tapi xpa. Dalam xbest tu ada ug best juga, layan kari kepala ikan sempena birthday pegawai kat sini. Pas makan layan pasar tani kejap. Tu pun cpt2. sb dh nk hujan. Makin kaut je apa yg nk. Xleh la nk lenggang2 pilih barang.

Ni pun baru hbs keje. Bos pun dh lik. So leh la nk buka blog jap. Walaupun terlalu rindu dgn Fb yang dh agak  leyap dr pikiran sejak akhir2 ni. SB nya???? Ha kat opis ni dh kene blok semua laman web social. So xleh la nk buka semua benda alah tu kan.

Xpa la…depa wat cm tu ada sb munasabahnya. Xnak la staf mls2 wat keje. Hahahahaha tp xda Fb pun still malas apa. Emm lmbt plak husband ni smpi. Nk balik je rasanye ni…..

 K la bye n selamat cuti sabtu ahad

Wednesday, 15 December 2010

Bosan Tp Sonok

Haihhhhhhhh mmng xda mood sy sebenarnya hari ni.minggu ni rasanya mmng malas nk wat apa.bangun pg pun liat je..apa ke halnya pun xtau la. LOTEH makcik. Rasa xbermaya je. Nk kata xsht ok je rasanya. Mungkin penyakim M dah mai kat dlm badan ni ha.

Keje lak bertimbun2 makin malas nk wat makin tinggi la surat2 atas meja ni. Mana satu nk settle dulu pun xtau la. Nk ke x kene gak wat bagi siap. Sebelum nk cuti hujung bulan ni. J sebut je cuti hujung bulan ni teringat planning belum wat lg. ngah pikir-pikirkan ni. Nk p mana ek? Tp time tu husband x cuti plak. Sb minggu ni husband dh amik cuti tahun dia. Sonok betui dia minggu ni lepak je. Tiap2 hari p mancing. Saya plak baru2 ni ada hadiahkan dia mesin mancing baru. Dia dh lama dh nk mesin tu. Saya saja je ckp xyan beli. Sb sy nk hadiahkan mesin tu pada dia. Ermm apa lg sonok la dia.

K la…i nk kuar lunch with my LOVLY HUBBY hehehe minggu tiap2 hari lunch ngan dia. Sonok juga klu setiap hari mengalami saat2 seperti ini. Bahagia je rasa.

daaaaaaaaaaa!!

Tuesday, 14 December 2010

halfday...hari ni


Hari ni saya halfday. Ada hal di Kl. Dah lama kene p sana utk settlekan ni. Alhamdulillah hari ni dpat juga. Minta ngan bos smlm. Risau juga xdptkan. Yela keje kat Pej ni ssh sikit nk mtk cutio r halfday.

Bulan ni penuh dgn makna dan kesabaran itu adalah ubat segalanya. Itu pendapat saya la.. xsangka juga perlara sebegitu terjadi pada kami. Syukur sgt masalah ni selesai dgn cepat. Harap lepas ni xkan ada lg perkara mcm ni.

Hehe jgn emo2 ek…bulan lepas masa raya haji kami satu keluarge ke Penang. Tp xla lama sgt. Dalam 5 hari je. Saja2 jalan2 di sana sambil2 tu lawat kedua atok saya disana.dh lama xbalik tau.ada la 2tahun dh xlik sana. Best juga kali ni balik sana. Xcukup masa la rasanya. Semua tempat nk p. pergi yg sempat je la. Antara tempat2 yang kami p Bukit jambui dan pantai bersih. Mmbg the best la. Dh lama xlayan area sana.

Ok la. Nk kuar dh. Bye bye

My girl

Elop kawan2..lama kan sy hilang.jap ada jap xda.sbnrnya byk keje yg nk kene wat. Byk gak tanggungjawab nk kene dukung. Rasanya hari2 ada hal. Smpi xda masa utk jenguk2 blog ni. Xpa yang penting semua sihat2 belaka kan?

Erm hari ni nk cter kit pasal anak sy. Smlm sy jemput dania dr umah pengasuh. Terkejut juga bila tgk dia smlm. Tau apa yg jd kat dia?
Tgk bwh ni:
nk makan nasi ayam

                    
             Sy dh pandai suap sndr tau!



      Errrk!! Dh keyang.nk p mana ye pas ni ibu?
                    BYE..BYE…

Hehehe comel x? ummi dia bg pakai tudung.. terkejut gak mula2 tgk tu. Xsangka dania nk pakai tudung. Setengah budak kejap je pakai. Pastu buang, xpun tarik2.

Lama juga dia pakai. Saya bawa dia jalan2 kat alamanda pun dia x tarik pun tudung tu. Seronok juga tgk dia pakai. Skrng ni dh pakai mcm2 dh. Dh pandai ckp “nak” “amik” “ni” “ne(mane)” tp tula masih belum pandai berjalan.skrng dh setahun tiga. Saya dh xsabar nk tgk dia pandai berjalan. J

Ok la sekadar nk sharing kat sini perkembangan dania. Saya harap ank sy cepat berjalan dan sentiasa sht2 selalu.


Tuesday, 12 October 2010

masih igt!!

nk ucap samat hari raya dh hbs da bulan raya
dh 2 bulan sy x update blog sy ni np ye?
sy sll xspend time utk blog sy ni.bkn x igt.tp masa terlalu singkat.
sy teringin nk jd blogger TEGAR!! tp sy xdpt nk jd seperti itu.
apa la nasib sy ni.
kadang2 sy rasa sy ni hangat2 tahi ayam je.
:( "sambil menongkat dagu dan memek muka yg suram"
byk yg berlaku dalam masa 2 bulan ni...mcm2.
hari ni pun mood utk bergembira kurang ada.
hanya perasaan sdh saja yg sentiasa menemani sy.
np hati sy sdh??sy pun belum pasti dan mmng xpasti.
pagi td p keje mcm biasa.tp hati makin jd x biasa.
sudah byk hari sy cm ni....

Tuesday, 24 August 2010

belom terlamba agaknya!!

HELOP!!...HELOP!!..CONGRATE!! SY UCAPKAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SEJAGAT KERANA ALLAH MEMBERI KITE PELUANG UTK BERTEMU RAMADHAN YG PENUH DENGAN KERAHMATAN DAN KESUCIANNYA.bertama betuahnya kita.MASYAALLAH..
wah gtu.. :-) emmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm (sambil memejamkan mata ni dgn kuatnya) nikmatnya dpt berblog lg.dh bape lama sy x login blog sy ni.ntah kenapa terlalu merinduinya..sempena bulan yg mulia ni sy rasa sy masih belom terlewat utk ucapkan "Selamat Menyambut Ramadhan" dan ini utk semua blogger yg baca n3 ni: 

"salam,
nama saya SYAABAN, saya ingin mengingatkan anda bahawa kawan saya RAMADHAN akan datang mengunjungi anda xlama lagi bersama isterinya iaitu REZEKI dan kedua-dua meraka iaitu SAHUR & IFTAAR. mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu RAHMAT, BARAKAT & KEAMPUNAN...mereka akan pulang selepas 30 hari..."

"Syaaban Pergi Tidak Terasa, 
Ingatan Murni Pada Yang Ada, 
Bersihkan Jiwa Sabar Berpuasa, 
Ramadhan MemBawa Pahala Berganda"

"Indah Langit Kerana AWAN,
Indah Laut Kerana KEBIRUAN,
Indah RAMADHAN kerana KEINSAFAN"

"tiada harapa selain ALLAH,
tiada idola selain RASULULLAH,
tiada kata seindah AL-QURAN,
tiada jalan selurus AS-SUNNAH,
tiada pejuangan selain ISLAM,
tiada bulan secantik RAMADHAN."

"Jika hati sejernih air, jangan biarkan ia keruh,
jika hati seputih awan, jangan biarkan ia mendung,
jika hati seindah bulan, hiasialah ia dgn IMAN."

"tiada hari seindah JUMAAT,
tiada kata seindah ZIKIR,
tiada ibadah seindah SOLAT,
tiada bulan seindah RAMADHAN"

"YA ALLAH..mulia dan sayangi hambamu yang sedang menerima doa ini.
Bahagiakan keluarganya, sihat tubuh badannya,
berkatilah rezekinya, kuatkan imannya.
Berikan kenikmatan beribadah kepadanya, jauhkan dari fitnah dan suburkan benih keislaman dengan penuh rasa kasih sayang.amin....
YA ALLAH..perkayakan kami ini keilmuan. Hiasi hati kami dengan kesabaran.
Muliakan wajah kami dengan ketaqwaan.
Perindahkan fizik kami dengan kesihatan, terimalah amal ibadah kami dengan melipat gadaan,
Kerana ENGKAU DZAT penguasa sekelian alam..
MARHABAN ya RAMADHAN..
mohon maaf zahir dan batin 
dr,
::azlanayu n family::


 



cerita dh basi

wekand kali ni lebih segar dan terjamin ahaks...sb apa???erm mingu2 sebelum ni aktiviti wekand mmng jenis yg x lekat kat umah.byk gak aktivitinya.balik kg, husbend ada pertandingan boling, dan yg terbaru opah sy baru je meninggal dunia pd 30/7/2010...............................erm.............letihnya rasa wlupun mood sedih tp sy tetap tabahkan hati sy.sebulan rasa kami sekeluarga xda aktiviti yg duk baring2 kat umah tgk2 tv dan yg paling syokk tdo siang haha wlupun x dpt byk tdo sikit pun jd la kan..sejak ada dania ni mana leh tdo lama2...
sabtu bersamaan 7/8/2010:
pg tu kami kemas umah yg dh lama x kemas tu.sebelum nk kemas2 tu kene la tunggu time dania tdo.klu tdk dia pun sebuk nk kemas2.hihihi..kebetulan pg tu lambat plaks tdonya.kol 10 lebih baru nk tdo.xpa la...tgk dia bermain mmng x boring.mmng asyik nk gelak je tgk gelagat dia.sy pun sempat wat sarapan utk pg tu.nasi lemak bersama air dh selamat tdo, sy n husbend operasi la.lepas hbs kemas n sambil sy masakkan makan tghari utk dania, budak kecik tinonet tu bgn.fuh lega!!! sume dh selesai.
pas siap kemas2 tu kami planing nak wat persiapan utk raya tahun ni.apa lagi baju raya la utk tahun ni, kelengkapan umah yg masih belum lengkap lg.agak terlewat kan utk p cr baju raya.sempat ke pakai baju raya tahun ni..kebanyakkan taler dh xnk amik dh kat2 nk pose ni..aduss pening memikirkannya.xpa la p cr dulu nnt cll mak kat kg utk tanyekan klu2 ada yg masih nk terima lagi.hehe.
kami gerak ke NILAI kol 3 lebih cm tu la..tu pun bukan terus kesana.hajat nk tinggal dania kat umah atok dia.tp xleh juga sb mak ayah ada projek lain ptg tu.kene la bwk juga.bkn xnk bwk si kecik ni.maklum la di atu mcm2 hal dia nk nnt.nk tdo la nk nenen la erm mcm2 la.nk nyusu xda hal lg tp klu nk tdo aduss tu yg ssh.so kami singgah je kat umah mak.sb dia dh lama xjumpa anak dara kami tu.
dh smpi umah mak, duk2 sat mak semawa lak roti jala.hadoii alang2 perut ngah kocong kan..sy n husbend tale(belasah)hbs-hbsan r..ape lagi.sy mkn sikit je husbend r byk lak dia mkn.lapo la tu.dh nk blah tu mak sempat tapaukan utk kami mkn kat umah nnt.hehe
pas settle kat ctu, kami gerak ke tempat yg kami nk tuju.tp sebelum tu husbend nk singgah kat IPD sepang hntr stok baju.bisnes punye hal kire xda hal la nk benti lama pun.janji masyuk.15 minit gak kat ctu.dania dh tertdo.mmng time dia tdo waktu tu.risau juga ni klu dia tdo sat mesti dia x puas tdo.ha mula la macam2 perangai dia.ermm tawakal je la sat g ni.
akhirnya smpi juga tempat yg kami tuju tu.cr punye cr kedai yg best2 sikit kain2nya.sambil bincang ngan husbend nk warna apa thn ni.jalan punye jalan jumpa la satu kedai ni.husbend yg pilih.masuk ckp la ngan org yg jaga kdai tu nk cr baju raya.warne TUT hehehe di rahsiakan ok.nnt sy akan update bila dh jd bajunya.tp ada ke yg nk trime lg tempahan baju raya? :-( ni yg nk sdh ni bila pikir.
xpa kita cr dulu ok.ada la setengah jam pilih kain kat kedai tu..sekali dania dh nk start ejen nk ngamuk.cpt2 la sy pilih.hehe byk pilihan.tu yg pening tu.
kami balik dr nilai tu pas magrib gak la...nk solat kat surau area ctu tp erm nk ckp ke xnk ni..nk tau ke?terpulang la nk tau ke x aku tetap nk cter hahahaha ..SURAU TU XDA AYAQ KO...mlas nk ckp byk sbnrnya...eeeee geram la hai tgh berbunga bunga nk wat amal jariah alih2 cm tu lak..klu dh nama pun AWAM tu la jdnya..

p/s: maaf la dh lama nye cter di keluarkan..masa terlalu mencemburui sy utk berblog skrng...da..rindu sama blog ini

Monday, 2 August 2010

Ku Menanti Ku Menangis

Menangis ku menangis pilu hatiku
Menangis ku menangis tak siapa yang tahu

Menangis ku menangis
Tangisan ini padamu kasih
Menangis aku menangis
Saat kau pergi tinggalkan diri ini

Di saat engkau pergi aku menanti
Menanti ku menanti dikau kembali
Mengharap kasih yang tak pasti
Cinta yang suci
Di mana janji kasih sejati
Kau tinggal pergi

Merana aku dalam sengsara
Cinta yang dusta jangan berpura-pura

Biar ku derita
Biar ku merana
Biar ku kecewa
Asal kau bahagia

Menangis ku menangis pilu hatiku
Menangis ku menangis tak siapa tahu

Mengharap kasih yang tak pasti
Cinta yang suci
Di mana janji kasih sejati
Kau tinggal pergi

Kau tinggal pergi
Kau tinggal pergi

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..









Dari Ummu Salamah, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : "Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, maka ia akan masuk surga." (HR. Ahmad dan Thabrani)

Thursday, 29 July 2010

saat ini

terasa bosan hari ini saat ini dan ketika ini...pg2 lg bgn utk sahur.tp terasa tidak seperti selalu.mood utk bgn bersahur dan bersiap utk ke opis terlalu berat utk melangkah kaki setapak demi setapak...kepala otk asyik igt bantai dan tilam je.
mata plak cm nk terpejam............................huh terlalu lmbt rasanya menunggu waktu nk sempurna (pukul 4.30)
cpt2 la berlalu...mmng lumrah klu menunggu mesti lmbt,,cube klu x tunggu cpt je berlalu..hari ni rasa nya PA boss aku ni xmasuk.nmpk nya aku la kene cover keje dia.ermm apa la nasib aku,,,keje aku xda sapa nk cover.skt pening dtg juga keje.
pg2 lg dh kene panggil ngan bos..masuk2 tgk muke badmood je...mulut duk bebel pasal PA kesayangan dia tu(alah depan aku je tu.belakang?????menyendeng x tentu pasal m*****H aku .lantak r...mls nk pikir.yg penting keje aku dh siap.
ARRRRrrrrrrgGGGhhhhHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rasa nk jerit sekuat hati di saat ini..bosan dgn mata yg nk tertutup je ni.apa nk wat.nk makan xleh...masih dlm mood puasa lg skrng ni..kene kuat utk hbs kan pose ganti aku ni.

ok la nk sambung keje..daaaaa

tiada yang lebeh bermakna selain diri sndr...jika tidak di jaga dgn betui pasti akan musnah seluruhnya...

Wednesday, 28 July 2010

klinik pakar kanak2 An-Nur

..............................................smlm sy ke klinik pakar kanak2.dlm kol 6ptg sy pergi.smpi tgk ramai..sy pikir klu hari keje x ramai yg akan ke klinik.rupanya ramai juga yg sakit hari2 kerja ni.sian,,,,,xpa la..utk bg anak sht tunggu juga.sib baik dania dh tdo masa sy p amik kat umah kak sal (nama pengasuh dania) klu x haru juga nk tunggu lama cm tu.sy lak pose.lepas daftar ape sume bagai, baru p cr kedai mkn.sb dh nk berbuka dh time tu.
kami makan kat kedai mkn yg PALINGGGG terhapir ngan klinik tu..mana tau sekali panggi leh dengar haha cm x logik plak.xpa janji dkt ngan klinik tu.sambil tunggu mknan yg diorder tu lepak2 la tgk kawasan BANGi ni..kami mmng xPERNAH ko pegi bangi ni..so jalan pun sbnrnya xbape nk mahir lg.tgk sekeliling byk kedai makan.kedai barang2 pun byk gak.cm pasni rasa2 nk pergi lg la jalan2 lg kat area bangi ni wah!! cm org baru dtg bandar je kuang kuang kuang.xkesah la kan klu org kata apa pun janji kite ENJOYYYYYYYY!!!!!!.ohw SIKECIK tu wat pe lak masa kat kedai makan tu??hah nk tau??dia makan juga la..time to take dinner lor..tengah duk tunggu azan tu sy suap la dulu bubur yg sy dh masak dr umah td.
DH AZAN!!!!!! opss bkn la jerit cm tu ek...jgn salah sangka..still menten ok wlupun lapar gilosss...ahaks..mkn punya makan...
errrrrkkkkk......ahhhh keyang alhamdulillah.lek2 jap bg nasi turun dalam peyut.baru la berangkat balik ke klinik td.
tunggu punya tunggu adalah dalam 30 minit baru dia panggil.
doc: askum...ok mama(doc tu panggil sy mama eeuuwww kelaka lak rasanya)ape masalah bby?tgk berisi je ni.
sy: wslm..xda doktor ank sy ni  payah berak.kadang tu 2,3 hari x berak.
doc: sejak bila jd?
sy: sejak masuk 10 bulan ni,np ye doktor?ada masalah usus ke?
doc:ohw tidak..bkn maslah usus.baringkan dia.meh sy cek.
>
>
>
>
lepas cek2 sambil doc beri nasihat "ni bkn maslah usus.mmng ada bby yg akan jd cm ni.sistem penghadaman agak lmbt.jgn risau sy akan bg vitamin yg boleh mmbantu penghadaman tu.
>
>
>
sy : ok doktor.tq ye.
lepas amik ubat yg diperlukan tu kami balik..
besau la juga klinik tu...siap ada hospital sndr n klinik pakar utk wanita..

Monday, 26 July 2010

cter minggu lepas : bersama

wah mmng dh lama rasanya x bersama kuar lunch..teringat zaman mude2 dulu ceah..bkn main lg cm la dh tua sgt.rabu lepas punye cter ni:
sempurna wlupun dlm keadaan simple dimple,,ahaks.pg tu sy nk x nk je kejut dia hntr sy kat opis.tp sy cube la kejut.kang pegi cm tu je dia cr plak.kejut 3 kali xbgn pun..erm cube sekali lagi..klu x bgn gak sy siap2 la n pergi naik bas.dania ape lagi sy la kene hntr kan..sat g klu tinggai cm tu kang nangis lak si kecik tu.AKHIRNYA!!..bgn juga dgn kejutan yg terakhir ku itu..sian je muke ngantok.sy ckp juga klu xlarat tdo je la.sy p sndr,alih2 tgk kat tingkap ujan lebat plak.aduss sy tersengeh kambing la nk mtk tolong dia hntr kan sy n dania.dia pun dh ckp dh awal2 td xpa dia hntr.
dh smpi opis sy ckp la "kite lunch same nk?" husbend " ok .tp nk lik tdo dulu." sy dgr je rasa berbunga bunga dlm hati.hehe.igt xmau p kan.kami p makan kat alamanda je la...tu yg paling snng n xramai org.tp xleh la nk berharap sgt..tkt x jd lak.
pukul 1 husbend dtg jemput kat opis n kami terus ke tempat yg kami nk tuju.apa lg ALAMANDA la..kami pilih RASA tempat utk kami chill bersama ceh!!! cm la baru nk dating.sambil2 makan lepak2 bincang2 isi hati masing2 sikit2 WAH cm bercinta la plaks..hiks.besa la bukan sll leh makan berDUA tau.sekali sekala ja skrng ni.sll mesti la dgn si kecik tu juga.skrng dh pndai makan nasi.so snng la nk makan.xda la dia tgkkan je ibu n abah dia makan.cume sy akan sediakan mknan dia dr umah la.erm dulu suap satu mulut je,skrng ni kene jaga dua mulut hehe,mesti lah kene utamakan yg kecik dulu kan.sy kene la selang seli suap nasi.kadang tu suap dia makan dulu baru la last sekali sy mkn.ns dh sejuk baru sy mkn plakss.itu la salah satu perngorbanan yg kaum ibu2  kene wat utk anak2.
dania klu bab mkn mmng dia sonok..tambah kite mkn sekali ngan dia.klu tgk dia mengunyah rasa kite pun nk ngunyah sekali.mulut pun dh pandai sebut ta..ta..ta..ta..ta..ta.. hehehe mmng comel dgr..nk tau satu lg perangai dia skrng ni klu kite duk diam pandai dia terkejut terkejut kan sy n abah dia..mmng teramat la kelakar tgk badan kecik dia tu terkejut2.
opsss dh melalut bab anak plaksss hehehe pas makan kami jalan2 tgk barang,,sekali lalu kat kedai baju cheetah tu, husbend lak berkenan kemeja kat ctu.dia tunjuk kat saya, sekali tgk je sy pun berkanan.sy ckp kat dia p la try.mana tau sesuai kan.leh la kebas haha..dia pun setuju.dh try2 husbend kata ok.dia mtk sy cr sepasang utk sy..hah apa lg mata melilau la cr baju hehehe..sy dh lama dh duk tgk dr masuk td...tp tkt xdpt beli huahuahua TP bagai kan didorong utk mengambil baju tu.apa lg ckp la kat "abg nk yg tu...(sambil tersengeh sengeh)" besa la kan..bkn sll nk dpt peluang cm tu.bila dh dpt kene la GRAB cpt2 sblm  peluang tu tertutup.
tgk2 jam kol 2.15pm ALAMAKKKKKK sudah mesti ada yg mencr kat opis ni.tp relaks relaks dulu jgn gelabaH.just wat cll kat member opis tu tanye kan ada yg mencari ke x.kawan ckp ADA EN SEM. nk apa plaks org *** tu..mesti ada la tu nk cr benda x jumpa.muka aku ni agak nya tempat cr barang x jumpa kot.xpa la klu nk tunggu je la aku pulang hahah ceh dlm hati ada takut sebenarnya.smpi bos cll mtk surat ntah zaman bila pun xtau la....OK ;)

Friday, 16 July 2010

ada org nk dtg

malam ni insyaallah uamh akan penuh dgn org.smlm sy jemput abg dtg umah.sy nk masakkan bubur durian kebetulan ada lg durian tu,xperabih punye la seksa.lg pun dia xlik kg pun hari tu utk makan durian haha cm pe je ayat.
alih2 pg td sy call adik sy utk tanye kan interview dia cm ne.pastu dia kata "ptg ni kami dtg umah hang.abah abw kawan dia sekali"erm sy "yeke?erm ramai ke nk bwk nye tu?" adik " erm ntah la."
RISAU saya.sb byk persoalan dlm otak sy ni.muat ke umah??cm ne ngan masakan.sdp ke aku nk msk utk org ni???adussss lomah den nk pikir semua tu.umah plak sejak lik dr kg hari tu sy x siap2 kemas betul2 lg.cm en ni.ptg ni dorg akan smpi.
 >
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
xpa la tunggu dan lihat jela ape nk jd nnt.hehehe

dorg dtg sini ada agenda lain sbnrnye.nk p tgk pesta flora tu..minggu ni last.mungkin nk borong bunga kot..huhu dpt la sy join juga.tu pun klu husbend nk join.
ermm sama2 tgk je la ye,klu sy pegi sy akan cter kan kat sini ek..
;)

Thursday, 15 July 2010

SEMALAM

Semalam...
dalam kol 3 lebih ptg smlm husbend msg kat sy yg berbunyi "nk p cr camera x mlm ni" sy "ikut la..nk p b on je (dlm hati"uit xsabaq plak laki aku ni.xsempat tunggu cuti ka") husbend " ok lik kang siap2 n terus p" 

kol 4.30ptg tu sy lik.sib baik ada kawan opis ni (kak milah nama dia) tumpangkan sy lik umah sb dia kebetulan nk isi minyak utk p MAKAN durian kat DENGKIL..wow besttt nye klu dpt join kawan2 makan durian.wlupun kat umah masih ada durian lg.tp xsonok sb makan xda teman sehantu durian.klu ngan kawan2 best juga.sb yg p makan ptg smlm tu sumenye berhantu dgn durian woooo.haha...tp apa kan DAYA ku xmampu nk join.sumenye kerana sy BERPUASA smlm.

smpi je sy kat bwh blok tu husbend pun smpi sama2 dgn sy.ermm cpt tol bwk moto.risau juga tgk dia cm tu..tp apa leh wat doa byk2 la agak permudahkan jalannye tu.amin.naik umah bersiap serba sdkt.kemas sikit2 umh.teringat si kecik tu xamik lg..so cpt2 la kemas apa yg ptt brng2 keperluan dia nnt.susu, bubur nasi dia, pempers, air panas dan yg last sekali mainan la.apa lg..klu x hbs la dlm kate tu sume benda nk tarik.loteh nk memegang dia..mmng x duduk senyap.
dh smpi alamanda tu kami terus ke tempat yg nk di tuju iaitu kedai camere la..sebelah celcom tu(ayat tu pd sapa2 yg tau saja na hehe)sb hari sebelumnye tu dh p ushar2 dh..dr lowyat KL tu smpi la kat alamanda.servay harga lakatakan.lama juga nk wat keputusan.ermm igt snng ke nak beli barang yg bkn mudah kite akan dpt.lama dh duk nk beli.tp smpn je angan2 tu.sb xbapa nk xpert bab camere2 beso ni hehehe.kene la tanye2 pakar dulu..baru la p tanye kat kedai.kang sah2 kene tipu dgn perniaga.

lama juga duk kat kedai tu.belek2 try2 sikit byk camera yg kami berkenan tu.tolak tambah harga sikit byk erm akhirnya beli juga kami camera tu :).mmng puas hati juga klu sekali tgk dan compare kan dgn harga mmng berpatutan dan amat la berpatutan. 
 pas dh beli camera tu jalan2 tgk barang juga.cadangnya nk belikan almari utk si kenit tu..baju makin byk plak.tp duk pikir nk letak mana la almarinya tu..barang makin b yk lak sejak dh ada meja makan n barang umah yg baru je bertambah kat umah tu.pakir berfikir2 lg nk beli ke x.cume servay harga lagi.
husbend dh dpt tu xcited je tau..sonok sgt..mmng tu yg dia tunggu2 sbnrnye.tp sy xckp la pe2 depan dia.cume perhatikan perangainya saja.xpa la..janji dia gembira.pas ni kene cari satu lg benda utk dia.dh tunggu lama juga benda alah tu.cume belom berkesempatan nk p kedai tu u tk beli.inysaallah xlama lg la tu pasti akan ada di genggaman.

hehehe lepas ni pasti akan jd camereman yg berjaya hahahaha
sory la ye syg...b harap cm tu la.huhu

buah yg berduri

durian durian durian durian
fuh!!!skrng ni musim durian.mmng pening bau durian je kan?kat umah, kat opis, kat mana2 ja mesti ada bau durian.elok sedap bau terus rasa cm xbest lak baunye.agaknye kerap sgt duk bau sb tu jd cm tu. 
balik dr kg hari tu mak bekalkan seguni durian utk sy tau.bila dh smpi umah sy terpikir apa nk wat ngan durian yg berlambak ni.nk panggil abg sy kat sg besi tu belum tentu dia dtg dan2 tu.ermm last2 sy pikir nk wat bubur la..bwk utk budak2 opis.tp????sdp ke aku masak.kang dorg xmau makan.risau juga.sy bukan pandai masak sgt kan.tp tekad juga mtk husben dp belikan santan n daun pandan mlm tu juga.sementara tunggu santan dan daun pandan tu sy kene la tgk si kecik tu..nk wat keje lain xleh..ermm ssh sikit skrng ni dania tu.bkn leh tinggai2..mula la menangis.so kene la ngadap dia dulu.baru leh wat keje lain bila ada pengganti..hehehe sapa lagi husbend la.
dalam beberapa minit husbend smpi.bahan pun dh ada.apa lg jalan kan projek la.igt ssh nk buat bubur.rupanya snng je.TP utk compem kan lagi utk bg sedap SY CALL MAK la...apa lg.tanye itu ini dan dh yakin baru leh wat huhu..
nk tau ke cara2nye?klu nk tau sy bgatau..klu xda pemintaan xmau la sy bg resepi sy tu hua3 cm la teror sgt..
cara2 buat bubur durian:
1. kopek durian tu..perisi isi durian tu dlm periuk..terpulang pada selera anda la klu xnk biji leh buang biji.amik isi saja.
2.pastu masuk kan santan.klu pekat tambah sedikir air.
3. masuk gula dan garam utk sesedap rasa.
4. kacau hingga santan masak
5.hidangkan bersama-sama dgn roti
:)
senang x kawan2??senng je kan..tu pun ssh nk wat hahahaha sy la tu..sib baik ada mak..klu x xtau la.mesti xwat bubur durian tu.
selamat mencuba k pd sapa2 yg minat nk makan bubur durian.

Wednesday, 14 July 2010

mcm mcm hal...nasib nasib

dari awal masuk smpi la skrng ni..apa yg x kene pun xtau la.pasti ada je mslh.MCM2 MASALAH!!!!!!TENSION AKU!!!
skrng ni opis ni dh panas panas panas dan panas.lepas sorg sorg,lepas sorg sorg,
ntah la..knp dunia penuh dgn ketidakadilan.tanpa pikirkan perasaan org dan periuk nasi org lain.
sdh juga bila dh 2,3 org pergi, pergi utk selamanya.mungkin tidak akan dtg lg berkhidmat di kementerian ini sob sob sob.. :-( sdh tau.
mula2 bodygaurd, pastu kerani (sambilan) kat sini.
tp sy nk fokuskan cter sy ni kpd kerani(sambilan) kat sini yg merangkap teman pejabat sy kat sini.nama dia hadi.hehehehe "jgn pikir bukan2 tau".
ok cternye cm ni..
minggu lepas ada la dlm 2,3 hari bila dtg kat pat sy yg bertimbun ngan surat menyurat ni, mesti ckp hal keje dia yg byk dan sll stress sb kene press ngan somebody kat sini.besa la xmau ckp nama n mention sapa2 yg beri dia tekanan tu.takut kene GAM blog KESAYANGAN i ni okey!!ahaks(boleh x ckp cm 2 ko?).
alih2 naik je cuti weekand terus xdtg keje.sy mmng xtau cter sbnr pg tu.kebetulan pg isnin tu sy mmng dtg awal.masuk opis tgk pintu x bukak lg.sy igt sy la org yg pertama.dalam hati "ohw hadi x smpi lg kot.xpa la."dh 15 minit sy kat opis xda sorg pn smpi lg.xlama tu tgk abg din smpi. " dh punch utk abg din?(smbil tgk punch kad).......ermm hadi x dtg." sy "a'ah..xsmpi lg agaknya." abg din "dia dh majuk la tu.mungkin dh xdtg smpi bila2...." sy "hah!!!!! yeke?np?dh benti ke?" abg din "sy rasa cm tu la.sb hari jumaat tu dia dh salam2 sume.cume kamu je x sempat dia nk jumpa sb dh lik." sy ".........................."
sy terkejut juga.sb hari jumaat waktu rehat tu dia duk kat belakang tu sambil lepak2 ngan sy.sy nk tdo masa tu.tp dia dh duk lepak terus x jd.sb dia duk sembang2.erm...byk gak dia ckp.siap ckp lg "eh keje kat sini stress ek?"ko jd ke nk benti?" sy " ikut kan nk benti dh..aku dh xtahan duk kat sini.tambah bos cm hapa lg.tp nk kene cr keje lain dulu." hadi "ermm klu ko nk benti kan kite benti same2 nak?tp kene senyap2 la." sy " :-) ...ye la.nnt kite set sama2(dlm hati yeke budak ni.dia ni saje je kot)"
erm tu je la kali terakhir sy berckp ngan dia.nk kata sdh xla sdh..tp rasa juga kehilangan opismatekan.xpa la..mungkin dia akan dpt keje yg lebih baik dr skrng.kat sini pun keje teruk juga.sian juga tgk dia tau.sb byk keje yg dia keje tanggung.bukan keje dia pun kene wat juga.
**SY NK UCAP KAN UTK DIA MOGA BERJAYA DI LUAR SANA..HUHU
*ntah bila la sy akan dpt keje yg lebih baik.berckp cm ni bkn tdk bersyukur pd apa yg sy ada skrng cume nk yg lebih baik dr skrng.amin.

kampung

3 hari menghilang..nk tau p mana???sy lik kg.taman jagung haha xla..sy menziarahi keluarge di kampung heheh sesekali merindui zaman kecil n waktu persekolahan,,,anda pernah mengalami seperti apa yg sy rasa skrng??sdh tentu la kan.seperti sy juga bila balik mesti teringin sekali berundur masa dahulu.terasa ingin menjadi kanak2 kecil yg bermain di tepi2 hutan..haha hutan??menakutkan je dgr ek..no la..saja teringatkan zaman2 dulu.nakal sy ni.
ok ok sebelum nk meraban ke tempat lain baik sambung cter sy sepanjang bercuti di kg.masa jumaat tu pas keje sy siap2 tunggu husbend lik keje n rehat sat beberapa minit terus gerak dgn kadar tidak la segera.perjalanan kami tidak la terus ke umah mak sy.kami singgah umah atok kesygan husbend la..rindu sgt la tu..huhu jgn mare ye abg syg.hahah tp tu la hakikatnya.singgah satu mlm je.esk ptg lik umah mak sy la.hari tu sy berpuasa.dh masuk waktu berbuka kami singgah hentian rehat mane ek xbp nk igt lak skrng ni hehehe..benti buka pose n mkn mlm sekali la kirenye tu.dh mkn dlm 30 minit cm tu kami gerak balik.smpi umah atok ni bukit serampang tu dlm kol 11 lebih.dh lewat mlm.tgk gelap je..atok dh lena ka?ermm belom bg salam lg dh buka lampu depan n pintu.hehehe ok la..sib baik ada org kat umh..
sabtu tu husbend ajak p beli udang kat area kg tu.nama ape pun sy x kenal.sb atok je yg kenal.kawan agaknya.kat umah dia diaada bela udang kat sungai, ikan sungai.ermm yummy..tp agak kecewa la sikit sb hari yg kami datang tu xda rezeki nk beli udang.hanye dpt beli ikan patin je.ok la..lik umah terus wat asam pedas.fuh!!! mmng sedap.sekor sy sorg je tala(ngadap)hehehedh lama xmkn..cm tu la jdnye.kol 5 lebih kami bertolak lik ke umah mak sy "selancar i coming!!!!!" wah xcited lebih ni...sbnrnye sy dh xsabo nk makan durian.rindu nk mkn durian.thn lepas xdpt nk mkn byk2.sb sy mengandung.thn ni sy nk belun cukup2 huhu...dh smpi umah mak kopek kan durian..sy apa lg cr nasi la..nk mkn ngan nasi..dap nye rindu makanan tu..eeee lik ni nk buka pose ngan nasi durian lah..ermmmmmmmm
esoknye mak wat pulut durian,sume favarout tu.tp nk dijdkan cter punye la lupa yg kite ni msh berpantang.erm sy xleh mkn pulut lg..sy lupa tau..pas mkn sy dh rasa sengal2 ubi n perut berangin je..hadussss pe kes..lama sy pikir knp jd cm tu..pikir punye pikir sy lena plak..tgk2 dh tghari..bgn2 mak dh siap masak..ALAMAK!!!sian mak...sy x tolong...dia kejut sy n ckp "bgn la, suami kamu dh lapo nk mkan" sy pun tergenyeh genyeh mate pun ckp "sedar mak,tertido.mak dh siap masakka?sy urat bdn.tu yg baring jap".
pas kami mkn tghari rehat2...sy tgk2 durian lg...cm nk je..husben dh cm risau2.husbend " aii b byk nye mkan durian..panas bdn tu kang" sy "sikit je, nnt minum air masak byk, ok la" husbend "demam kang" sy "..................."sambil tgk2 je durian tu dgn muke sdh :( hahaha.tp x lama...dia duk leka sy p mkn kat tepi umah sorg..tgk2 abh sy lik dr kedai tgk sy mkn kat tepi umah...eeeeeeeeeeee malu nye..dh tersilu silu dh smbil mulut penuh dgn durian.
hari isnin sy bertolak lik putrajaya lepas magrib.sb ujan lebat ptg tu.tunggu reda sikit.
dlm perjalanan tu:

2 jam berlalu.... sy "hadoii apa rasa cm nk pitam ni?" husbend "..........................." sy dh tersengguk sengguk ni...hadoii pening2 n mmng rasa cm nk pengsan. husbend" tdo la jap.sementara ank tdo tu" sy "eh xleh la...kang terlepas dania ni kang..xnk la.."nk tau knp jd cm tu???erm sb kami bawak lik seguni durian.wah dgr cm best.tp bau nye hadoiiii mmng mencucuk cucuk kepala hotak.

3jam lebh berlalu:

smpi juga kat umah mak.tp dania x bgn pun sdp duk lena atas riba.erm kaki sy dh krem2 ni..tegang hbs urat kaki.sy x kuar pun jumpa mak.cume singgah bg buah duria n manggis..nk buang setengah kat umah mak..hadoii mmng xtahan bau nye.nk nyampai kat umah seksa rasanya.
tp smpi juga akhirnya.dlm kol 12 kami smpi umah.kemas apa yg ptt n bersih diri.terus tdo..dania mmng x jaga dr td.sib baik la..klu jaga mmng teruk la kami nk kene berjaga.
hari selasa tu igt nk hntr dania kat pengasuh sb nk kemas umah klu ada dia xda husben mmng ssh nk wat keje..tp xjd nk hntr.sb anak pengasuh tu xsht.risau juga jangkit.so xhantr.

ok la..stakat tu saja.bye nk lik dh

Thursday, 8 July 2010

dania 10 bulan

diam x diam jugak la...dh 10 bulan dh..lg 2 bulan nk melangkaui 1 tahun hehehe..jap je rasa.
perkembangan terbaru dania skrng dh nk angkat2 dh ponggong dh..cm nk merangkak je..eee xsabo nk tunggu n tgk.mesti comey.selain tu, bila bg diri kat tepi sofa dia dh pandai nk menapak sambil pegang2 kat sofa tu.MUDAH MUDAHAN CPT LER DIA LEH JALAN.lega sikit.hehehe erm ape lg ek hah dania xleh duduk klu tanpa sokonga.tp dr duduk dh leh dh meniarap sndr.bab ckp plak, skrng ni hanye keluar perkataan germen je hahaha (uuuuu aaaaa huuuuuuauuuuu ngeeee) erm cm tu la hehehe xpandai nk translet kan haha.tp mmng bising mulut si keik tu :-)
mlm td punye hal lak, boleh dia bangun kol 3.50PG ko...pastu nk main2 sengeh2 kite tdo dia korek soh jaga.klu xlayan nangis..hadoii masaelah betuii time ngah sdp nk tdo tuuu..sabaq je la..nk marah kecik lg...kite xtau apa masalah dlman dia tu.huhe
ok la..nnt klu ada lg perkembangan terbaru ayu akan update kat sini nk caw dh ni

Monday, 5 July 2010

asam pedas

smlm tekak sy yg berpuasa ni teringin bangat nk mkn asam pedas huahuahua sapa nnk tolong wat kan ni??husbend lak dh byk hari mtk sy wat kan sambal belacan tempoyak u..erm nk x nk kene la calling2 my mom la mlm td.
ptg sblm berangkat pulang umah sy dh cr2 resepi utk wat asam pedas.tp apa lak lauk utk di asam pedas kan tu??ermm pikir2 kat dlm peti ada ayam yg xjd nk wat ns ayam di hari ahad yg di tiup angin sepoi2 yg xda bahasa hari tu.hiks.
so apa lg klik ja menu ASAM PEDAS AYAM tu than salin.salin punye salin ada la akk depan patisyen ni tanye sy "ayu nk masak asam peda??snng je.dia pun pot pet pet pot pot pet pet( tu dia terangkan cm ne nk wat asam pedas la tu) nk tulis panjang sgt hiks..so sy short kan ayat2 dia bunyi la cm tu.ahaks!!xpa yg penting sy mmng dh ada isi dan maklumat apa yg dia bgtau sy tu.
ting tong 4.30 ptg. sy dh pikir2 dh nk p kedai or lik umah dulu??erm baik solat asar dulu.nnt leh trus p kedai tafaz p9 tu dgn bas(dlm hati duk kata mls nye nk naik bas).elok hbs solat tgk fon ada 2 miscll dr husbend.apa lg cll dia jawab "dh kat bwh umah ni.nk lik kol bp tu?" sy "nk lik dh ni.igt nk lik terus p kedai beli barang nk masak asam pedas." husbend "xpa la tunngu situ.nnt dtg amik.kite p kedai sama." dlm hati sy "fuh!!!lega aku xyah naik bas.ngeh!! ngeh!! ngeh!!! :D"
sy igt dia nk bwk p kedai p9 tu rupanya p pasar P8.ermm lg la berbunga bunga kepala otak sy nk beli itu dan ini.hajat nk beli 4 perkara je.dh smpi situ mcm2 plak.ada lak maklumat tambahan smpi dlm kepala.hihihi husbend cm tau2 je keadaan cm tu akan berlaku.dia dh siap2 amik duit kat bank.tu pun ada yg lupa nk beli.hahahaha sos lupa beli.xpa repid utk hari ni.sb nk p beli susu n pempers dania.nk itot juga hari ni.sb ada benda dh di attack.huahuahua......
hbs shoping sy lik terus singgah blok B utk amik dania.tgk2 dia duk sedap lena dlm buai.alamak ni yg serba salah nk angkat.bayangkan la anda di tempat dia.mesti mrh punye klu ngah sedap tdoq org dtg wat ramai kat tepi telinga.cm tu la dania.try angkat tgk xnangis.senyum elok ja.so kira ok la tu.pastu lik umh lepak2 satu kuarge :-D.xlama dania nk tdoq.tdoq2 ptg nama nya tu hahaha sebab sambung lebih td xpuas agaknya.sambil2 dania dh lena tu ibu nya apa lg nk ambil kesempatan utk lena juga la abh nya pun sama.tp sempat berpesan pd husbend "jgn lupa kejut b sblm kol 7 ek" husbend " ok."hehehe rutin petang nama nya tu.masing2 dh letih.
lena punye lena punye lena tgk2 jam 10 minit lg nk berbuka ALAMAK!!!! masak pun x lg ni.cm ne ni hadoi.tgk keliling husbend lom bgn dania pun blm bgn.apa lg berlari ke dapur utk berkungfu la.congcengcongceng akhirnya siap juga asam pedas n sambal belacan tempoyak.tp apa kan daya lepas azan baru siap..berbuka sambil masak la jawabnya ye.
husbend lak terjaga bila di kejut oleh ku ye.klu x hanyut tuuuuuuuuuuuu.terpinga pinga sambil tanye sy "dh mkn ke belom????????????."sy pun ckp "dh.tp xmkan nasi lagi.tunggu mkn sama2"
>
>
>
>
layan makanan kui3
>
>
>
>
>
erm takat tu je la ye..nk mengabihkan cter setengah hari rasanya..maklum la bkn nye sepenuh masa duk tumpu had ni.kene juga tgk2 keje lain.lom bos panggil lg.nk jawab cll lg.erm tu la keje hari2 sy.hari ni xtau lg nk masak apa.igt nk mkn nasi kerabu kat pasar tani tu.ermmm nntkan je la k.

:-D

puasa puasa puasa dan puasa

hehehehe cm ni la klu org dh byk hutang.so klu dh berhutang tu beringat la KENE LA BAYAQ okay..hukhukhuk...byk tu...lebih kurang 30 hari juga.tp dh langsai separuh dari itu.mudah mudahan sempat la sy hbs kan puasa tu.
bila dh pose ni mula la lemah je pikiran hehehe...nk wat keje pun kene paksa rela..klu x erm mmng nk tdo je rasanya.tp xpa sekurang kurangnya ada usaha utk wat keje.drpd xda???ha kan teruk nama nya tu.PA pegawai yag ayu jaga ni plak xda.ntah la dia tu asai isnin je mc asai isnin je mc.ntah apa yg sakit tiap2 minggu pun xtau la..bosan tol la..balik2 nk kene wat keje dia.keje aku sapa nk tolong siapkan??mmng kejenye xbapa.tp klu i ni xda kompem huru hara la...
apa la nasib sy ni.klu keje mesti sy je yg tertindan. :-( apa??nasib sy ni hanya utk di tindas ke?bkn nk kata tp tu yg sy rasa.kadang2 tu pedap nk hadap sume ni.
sy mls nk bising.tp tu la hakikatnya..sapa la sy nk bersuara.hanye kerani cabuk yg hidup segan mati xmau.nk tau kenapa sy ckp cm tu?sb ye la jawatan ni bkn nye tetap.SAMBILAN SAJA.lain la tetap.baru syokk sikit nk bekerja.
TP sy tetap berpegang pd satu"sume keje ssh..xda yg snng.klu snng bukan keje namanya.tanpa usaha xkan dpt selesaikan sesuatu kerja"ok x?ok la kan..sume org pasti ada pegangan.x gitu??hiks2..
kejam celik kejam celik kejap je dh bulan 7.awal bulan lapan nnt kite akan sambut puasa.ermm tup2 raya..hurayyy wah cm la sonok sgt nk raya tu..pose ganti pun lom hb slg..huahuahuahuahua..
k la bobbye

Sunday, 4 July 2010

chil2 at weekand

wekand hari tu sayup2...tambah hari ahad..redup2 bersama sama angin sepui2 tidak ada  bahasa kadanh2 kuat kadang pelan saja.hehe ermm mmng suram rasanya sb dania pun x bapa nk sht.tiga penyakit telah serang body dania.. teruk juga dia kena kali ni.hadoiii tdoq pun xlena.
cuti pun x ke mana2.di sbkan dania xsht so kami pun jd xsht la.leh ke cm tu..tentu la leh kan..ank sakit mesti mak bapak pn terasa tempias nye..cume ptg tu p klinik utk amik ubat batuk sb first pegi masa hari jumaat tu doktor hanye bg ubt demam n selesema saja.elok je lik umh batuk lak.so sabtu tu p plak klinik an nisa kat p9 tu utk amik ubt batuk.nk tau skng ni dh ada ubt 2 in 1.xtau la klinik lain cm ne.klinik an nisa tu ada ubt selesema n batuk dh available dlm satu botol ubt je.ermm snng sikit nk bg ubat.xlupa gak ubt tradisional.nk tau apa??? kunyit hidup.anda kenal??kihkihkih cm la xkenal kan.ha kunyit hidup tu sesuai juga utk kebahkan selesema.alhamdulillah la selesema makin kurang bila guna kunyit tu.
cara2:
               1. basuh sebelum guna
               2. hiris nipis utk buang kulitnya.
               3. asah kunyit itu smpi keluar air/getahnya.
               4. sabut di batang hidung yg selesema itu ;-) hehehe
** utk bayi sapu masa bayi tdo.bg org dewasa sapu ja bila2 masa klu selesema.
** selamat mencuba 

hari ahad tu saya ngan dania x kemana mana pun.chil kat umah je sambil mangkit tdoq lewat(jgn jeles) tp husben kene berkerja keras utk bgn awal pegi kerja hahaha opsss xbaik..suami nk p keje lor bkn nk p jalan2.kol 6 dh bgn.erm sian dia.xpa la apa2 pun kita enjoy sb hari ahad tu mmng redup je.sejuk.nyaman.nk kata mendung nk ujan x hujan pun.cume ptg tu ada la sekali lintas je ujan tu pastu benti.hiks save karen hahah sb kipas x on pun.mlm lak layan tauhu bakar n mentor akhir.ok la.sb xda benda lain dh nk tgk.bola ulangan ja.
ok la..sambung keje lak.


Tuesday, 29 June 2010

puasa smlm

semalam saya puasa...hehehe tp dlm duk ngah pose tu nafsu ayu nk mkn durian fuh mmng la tinngi...punya la teringin nk mkn durian sama nasik!!hehehe mesti korunk rasa pelik atau  xpenah dgr pun durian makan ngan nasi.atau mmng XLALU lansung nk makan ngan nasi.tp ayu mmng suke BANGAT weh makan nasi berlaukan durian tu.ermm yummy boleh mimpi2 tau.huhu

tu dia..nasi ngan durian...tp nk hbs dh huhu

ini dia org yg suke sgt mkn durian..klu leh biji durian pun nk telan hahaha
hari ni sdh ayu sb dh niat nk pose tp alih lewat lak bgn nk sahor.(hehe xsahor cm pyh kit nk tahan)di sbbkan anak kecayangan i tu selesema lak mlm td..sian dia xleh nk lena tdoq.so xpose la ayu hari ni.
k la nk caw cinchan dulu.

look new

tu diaaaaaaaaaaaaa nmpk baru u cantik x????klu x cantik comen la ye hehehe ayu mmng x bape nk xpert lg nk cantik kan blog2 ayu ni..klu aa pe2 maklumat sila la berikan idea anda kat comen ni ye.
semoga seronok bila berada ni blog ayu ni..
have fun
bye

Monday, 28 June 2010

dania dania dania dania

dania..erm dh 9 bulan dan lg bapa hari nk masuk 10 bulan..kejap je rasanya.dh mcm2 dh dia skrng ni..nk cter pun mmng byk.tp xpa la plan2 ayu akan cter kan.
hujung bulan 5 dan awal bulan 6 hari tu ayu mmng ssh hati ngan perangai dania.mmng xtau la np sbrnrnye yg berlaku dgn diri dia.takut kah?nmpk sesuatu kah?erm ntah la..kesimpulannya mmng ayu xtau apa sb dania akan menangis bila kite tinggal dia wlupun sekejap.mcm dipukul pukul bunyi tangisan dia tu.mmng ngeri n kesian tgk dia dlm keadaan cm tu.kesan dia sll menangis tu smpi urat di kedua kelopak mata tu dh timbul.org tua2 kata jgn biar ank nangis teresak esak..takt nnt kene sawan plak. :-s harap2 dielakkan dr perkara seperti itu.klu leh nk jauh2 dr benda2 cm tu.
YANG PELIKNYA bila hntr je kat pengasuh tu, pengasuh tu kata dia menangis xhenti2..ayu mmng akui klu tinggai smpi xnmpk bayang kita mmng dia nangsi.dia lapar ke atau nk tdo dia akan nangis sekuat hati dia. tp pengasuh tu nye alasan mcm xlogik la.ayu mmng geram la klu dh xnk jaga ckp terus terang.bila tanya bali soklan "akak nk jaga lg ke x?" dia jwb "akak nk jaga lagi." ok fine.klu nk jaga knp mesti ckp ank ayu cm tu.ayu jd pelik la ngan dia.mcm2 dia kata ank ayu ni.sume xkene.tp sbnrnye dia ok n sht2 ja.ayu yg mulanya mmng terpedaya kata dia pun ikut je la apa dia kata tu.p jumpa ustaz, n org yg pandai baca2 kit la kan bg hilang skt tu.ayu mmng x pecaya kit ngan  benda2 ni.takut sebenarnya.hehe 
keadaan makin teruk, husbend mmng dh nk marah2.ayu mmng xleh nk kata apa la klu dh marah cm tu.diamkan aje.masa tu mmng kalut kit la sb nk cr pengganti pengasuh bkn snng.mujur la ada isteri opismate ni nk jaga.klux xtau la nk hntr mana anak ayu ni.dh la ssh nk kat org.ayu igt lg last hari hntr dania tu dia leh lak dia cll ckp lg benda yg sama "dania nangis".ermm mmng xlarat nk dengar.husbend dh wat keputusan utk berhenti hntr kat ctu.husbend cll mak dia utk p amik dania bwk lik umah dia hari tu juga.XNK TUNGGU PTG DH.fuh!!loteh bila pikir.hari tu juga la sy cube bg dania dkt pengasuh baru.tgahri tu husbedn halfday.so dia dtg amik sy kat opis n terus p amik dania utk diperkenalkan pd pengasuh baru dia (UMMI)
alhamdulillah dh nk masuk 3 minggu dh kami hntr dania kat ctu.SUMENYE BERESSS huh..lega.syukur leh la tarik nafas panjang kit.klu x tercungap cungap nk cr udara utk bernafas. hehehe over lak. :D
masa dia masuk umur 8 bulan tu dia dh leh mengesut.terkejut gak sy tgk.suke nye dlm hati mmng x terkata sob sob ..rasa sayu je tgk.hehehe maklum la.seorg ibu bila dpt tgk sndr anak nya ada kemajuan dlm mejlni hidup dan mmbesar dpn mata sndr mmng rasa teruja dan sdh dlm kegembiraan.skrng ni ngah tungu dia leh menapak sndr.klu duduk sndr xleh lg.tp dudukkan dia dh leh pusing2 sndr dh masa duduk tu..egeee x sbr nye nk tgk dia berjalan.mesti comel.
rambut pun dh panjang.siap leh wat tocang lg.yuuhuuu
"uit cak...sapa kat tepi tu meh la sini tawan ngan dania ni"konon2 kui3
ok la bye

2 bulan berlalu

assalamualaikum.....u all masih igt dgn ayu lagi?atau dh lupa sapa ayu itu?oooowhh no no no no...harap sume teman x lupakan sy..wlupun ayu dh lama x berblog utk kongsi suke duke perjalanan hidup wah..bukan main intro aku hari ni..ha3.xpa bukan sll kan wat ayat cm tu tp hari2.
actualy, ayu bukan xnk menulis tp masa terlalu mengejarkan ayu utk berhadapan dgn blog ayu ni.byk sgt hal nya.smpi xda masa utk diri sndr.maklum la ayu dh duk di tempat keje yg mmng memanjang bz.bby lg yg harus di perhatikan sll.klu x beri perhatian mesti lain jdnya..bak kata org dulu2 klu nk lentur buluh biarlah dr rebung nya betui x?(amboi berperibahasa pg2 ni)ayu sll risau kan tentang pembesaran dania.maklum la dia byk kekurangan.dia mmbesar pun byk yg dia kene lalui.bukan mcm bayi lain.adakah itu sume punca dr ayu??atau sebaliknya?soalan2 mcm tu sll bermain dlm kotak permikiran sy. :-( "eh mood sdh lak"
selain kene uruskan hal keje n bby ayu perlu gak jaga hal umah tangga kami supaya aman damai hehehe.byk perkara yang ayu nk kongsikan dgn reader sume..tp satu2 ye.byk sgt nk cter..xtau nk start yg mana satu.
pss pss nk bagtau ni sy juga telah menceburkan diri dlm bisness kuikuikuikui...harap bersabarya..nnt ayu akan letak satu iklan khas utk reader tgk.klu berminat leh la contact ayu utk order.stakat ni bisness tu alhamdulillah berjalan lancar.hehe promosi dulu..
ok la ayu kene pegi 
helooo

Monday, 26 April 2010

ini la masanya

hai sume..hari ni hari yg paling bermakna yg sy tunggu2 sejak akhir2 ni.
kol 12 mlm td sy di kejutkan ngan hadiah yg paling sy xsangka akan dapat.hehe nk tau apa???jengjengjeng "sebuah novel" yeah novel ok..sy  terkejut gak dia leh bg sy buku yg sy suke baca.terharu sy.
opsss nnt jap korunk tau ke knp sy dpt hadiah tu??mesti x tau kan kan kan kan???ahaks.sebenarnye sy dpt hadiah tu sb kami merasmikan ulang tahun perkahwinan kami yng kedua.fuh.mmng angka 2 tu nmpk cm sikit.tp sy rasa cm xsangka kebahagian kami akan capai tahap begini.alhamdulillah sy bersyukur sgt2 dgn keharmonian umah tangga kami ni.apa yang kami lalui selama 2 thn ini amat bermakna bg kami.selepas pada tarikh ini sy sentiasa berjanji utk berusaha utk menjadi yg terbaik dan sentiasa tingkatkan prestasi (cewah ayat cm pe je)konon la tu yg jd isteri yg solehahahahahahah..hoihh mesti la.kene la berazam utk menjd isteri yg mithali tau..klu x sia2 je la kawen.
selama sy bergelar isteri kepada MOHD AZLAN ni sy rasa sy lebih bertanggungjawab utk diri sndr,kuarge dan kedua ibu bapa sy dan mertua.sy bahagia disampiang suami sy.dia byk beri sokongan dan dorongan utk sy menjd org yg berjaya di kalangan org2 yg berjaya.tidak penah meruntuhkan apa2 kerja yg sy lakukan.dia juag byk membantu sy dlm apa jua keadaan yg sy lalui.xpenah rasa ssh bila dia bersama sy.
kami pun x celebret awal dh anivesery sy ni.ingt x yg sy cter kat korunk sy p kuantan.erm tu salah satu dr agenda utk sambut anivesery kami tu.than hari sabtu sy ,husben and mesti la si kecik dania tu kuar jalan2 n makan utk celebret kat kenny.husbend suka makan kat kenny.
sy n husbend order benda sama.sb dua2 suke mkn benda yg sama klu kat kenny ni.utk dania kami order kentang lenyek.tu je dia leh makan la ni..nk bg ais2 no la..dia batuk n selesema skrng ni.sian tgk dia.erm seksa nk tdo.
mesti pelikan knp sy sambut awl???erm sb husbend kene pegi kulim kedah hari ni smpi khamis. :( sdh tau first time sy kene tinggal lama sejak sy lepas bersalin ni.sume nk kene wat sndr ni..kene tabah kan hati dan kuat kan semangat utk wat sume benda sprt hantar dania,jemput dania,buat mkn,p keje sndr.huhu sdh nya..kadang tu takut nk hadap sume tu sorg2.bkn apa dulu sorg2 je.so nk jd apa pun sorg je.ni sy dh ada tanggungan yg harus sy tanggung (dania).erm apa2 nk buat sy kene pikir yg terbaik buat dia.harap dia paham keadaan ibu.dania xmo noty2 ek..ibu sorg2 je ni.hehehehe
ohw ye nk tau ke sy bg apa kat husbend?erm tu kene tunggu lg la ek..sb hadiahtu sy masih smpn kat kedai lg.hahahaha.so sabar ek kawan2.nnt sy akan update sekali ngan hadiah sy dapat tu.
ok la bobye.hope perkahwinan kami akan berjalan dgn lancar dan berkekalan hingga akhir hayat.amin.doakan kami akan berbahagia sll ek.
askum.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...