Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Wednesday, 14 July 2010

kampung

3 hari menghilang..nk tau p mana???sy lik kg.taman jagung haha xla..sy menziarahi keluarge di kampung heheh sesekali merindui zaman kecil n waktu persekolahan,,,anda pernah mengalami seperti apa yg sy rasa skrng??sdh tentu la kan.seperti sy juga bila balik mesti teringin sekali berundur masa dahulu.terasa ingin menjadi kanak2 kecil yg bermain di tepi2 hutan..haha hutan??menakutkan je dgr ek..no la..saja teringatkan zaman2 dulu.nakal sy ni.
ok ok sebelum nk meraban ke tempat lain baik sambung cter sy sepanjang bercuti di kg.masa jumaat tu pas keje sy siap2 tunggu husbend lik keje n rehat sat beberapa minit terus gerak dgn kadar tidak la segera.perjalanan kami tidak la terus ke umah mak sy.kami singgah umah atok kesygan husbend la..rindu sgt la tu..huhu jgn mare ye abg syg.hahah tp tu la hakikatnya.singgah satu mlm je.esk ptg lik umah mak sy la.hari tu sy berpuasa.dh masuk waktu berbuka kami singgah hentian rehat mane ek xbp nk igt lak skrng ni hehehe..benti buka pose n mkn mlm sekali la kirenye tu.dh mkn dlm 30 minit cm tu kami gerak balik.smpi umah atok ni bukit serampang tu dlm kol 11 lebih.dh lewat mlm.tgk gelap je..atok dh lena ka?ermm belom bg salam lg dh buka lampu depan n pintu.hehehe ok la..sib baik ada org kat umh..
sabtu tu husbend ajak p beli udang kat area kg tu.nama ape pun sy x kenal.sb atok je yg kenal.kawan agaknya.kat umah dia diaada bela udang kat sungai, ikan sungai.ermm yummy..tp agak kecewa la sikit sb hari yg kami datang tu xda rezeki nk beli udang.hanye dpt beli ikan patin je.ok la..lik umah terus wat asam pedas.fuh!!! mmng sedap.sekor sy sorg je tala(ngadap)hehehedh lama xmkn..cm tu la jdnye.kol 5 lebih kami bertolak lik ke umah mak sy "selancar i coming!!!!!" wah xcited lebih ni...sbnrnye sy dh xsabo nk makan durian.rindu nk mkn durian.thn lepas xdpt nk mkn byk2.sb sy mengandung.thn ni sy nk belun cukup2 huhu...dh smpi umah mak kopek kan durian..sy apa lg cr nasi la..nk mkn ngan nasi..dap nye rindu makanan tu..eeee lik ni nk buka pose ngan nasi durian lah..ermmmmmmmm
esoknye mak wat pulut durian,sume favarout tu.tp nk dijdkan cter punye la lupa yg kite ni msh berpantang.erm sy xleh mkn pulut lg..sy lupa tau..pas mkn sy dh rasa sengal2 ubi n perut berangin je..hadussss pe kes..lama sy pikir knp jd cm tu..pikir punye pikir sy lena plak..tgk2 dh tghari..bgn2 mak dh siap masak..ALAMAK!!!sian mak...sy x tolong...dia kejut sy n ckp "bgn la, suami kamu dh lapo nk mkan" sy pun tergenyeh genyeh mate pun ckp "sedar mak,tertido.mak dh siap masakka?sy urat bdn.tu yg baring jap".
pas kami mkn tghari rehat2...sy tgk2 durian lg...cm nk je..husben dh cm risau2.husbend " aii b byk nye mkan durian..panas bdn tu kang" sy "sikit je, nnt minum air masak byk, ok la" husbend "demam kang" sy "..................."sambil tgk2 je durian tu dgn muke sdh :( hahaha.tp x lama...dia duk leka sy p mkn kat tepi umah sorg..tgk2 abh sy lik dr kedai tgk sy mkn kat tepi umah...eeeeeeeeeeee malu nye..dh tersilu silu dh smbil mulut penuh dgn durian.
hari isnin sy bertolak lik putrajaya lepas magrib.sb ujan lebat ptg tu.tunggu reda sikit.
dlm perjalanan tu:

2 jam berlalu.... sy "hadoii apa rasa cm nk pitam ni?" husbend "..........................." sy dh tersengguk sengguk ni...hadoii pening2 n mmng rasa cm nk pengsan. husbend" tdo la jap.sementara ank tdo tu" sy "eh xleh la...kang terlepas dania ni kang..xnk la.."nk tau knp jd cm tu???erm sb kami bawak lik seguni durian.wah dgr cm best.tp bau nye hadoiiii mmng mencucuk cucuk kepala hotak.

3jam lebh berlalu:

smpi juga kat umah mak.tp dania x bgn pun sdp duk lena atas riba.erm kaki sy dh krem2 ni..tegang hbs urat kaki.sy x kuar pun jumpa mak.cume singgah bg buah duria n manggis..nk buang setengah kat umah mak..hadoii mmng xtahan bau nye.nk nyampai kat umah seksa rasanya.
tp smpi juga akhirnya.dlm kol 12 kami smpi umah.kemas apa yg ptt n bersih diri.terus tdo..dania mmng x jaga dr td.sib baik la..klu jaga mmng teruk la kami nk kene berjaga.
hari selasa tu igt nk hntr dania kat pengasuh sb nk kemas umah klu ada dia xda husben mmng ssh nk wat keje..tp xjd nk hntr.sb anak pengasuh tu xsht.risau juga jangkit.so xhantr.

ok la..stakat tu saja.bye nk lik dh

No comments:

Post a Comment

www.google.com, www.yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...