Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Monday, 5 July 2010

asam pedas

smlm tekak sy yg berpuasa ni teringin bangat nk mkn asam pedas huahuahua sapa nnk tolong wat kan ni??husbend lak dh byk hari mtk sy wat kan sambal belacan tempoyak u..erm nk x nk kene la calling2 my mom la mlm td.
ptg sblm berangkat pulang umah sy dh cr2 resepi utk wat asam pedas.tp apa lak lauk utk di asam pedas kan tu??ermm pikir2 kat dlm peti ada ayam yg xjd nk wat ns ayam di hari ahad yg di tiup angin sepoi2 yg xda bahasa hari tu.hiks.
so apa lg klik ja menu ASAM PEDAS AYAM tu than salin.salin punye salin ada la akk depan patisyen ni tanye sy "ayu nk masak asam peda??snng je.dia pun pot pet pet pot pot pet pet( tu dia terangkan cm ne nk wat asam pedas la tu) nk tulis panjang sgt hiks..so sy short kan ayat2 dia bunyi la cm tu.ahaks!!xpa yg penting sy mmng dh ada isi dan maklumat apa yg dia bgtau sy tu.
ting tong 4.30 ptg. sy dh pikir2 dh nk p kedai or lik umah dulu??erm baik solat asar dulu.nnt leh trus p kedai tafaz p9 tu dgn bas(dlm hati duk kata mls nye nk naik bas).elok hbs solat tgk fon ada 2 miscll dr husbend.apa lg cll dia jawab "dh kat bwh umah ni.nk lik kol bp tu?" sy "nk lik dh ni.igt nk lik terus p kedai beli barang nk masak asam pedas." husbend "xpa la tunngu situ.nnt dtg amik.kite p kedai sama." dlm hati sy "fuh!!!lega aku xyah naik bas.ngeh!! ngeh!! ngeh!!! :D"
sy igt dia nk bwk p kedai p9 tu rupanya p pasar P8.ermm lg la berbunga bunga kepala otak sy nk beli itu dan ini.hajat nk beli 4 perkara je.dh smpi situ mcm2 plak.ada lak maklumat tambahan smpi dlm kepala.hihihi husbend cm tau2 je keadaan cm tu akan berlaku.dia dh siap2 amik duit kat bank.tu pun ada yg lupa nk beli.hahahaha sos lupa beli.xpa repid utk hari ni.sb nk p beli susu n pempers dania.nk itot juga hari ni.sb ada benda dh di attack.huahuahua......
hbs shoping sy lik terus singgah blok B utk amik dania.tgk2 dia duk sedap lena dlm buai.alamak ni yg serba salah nk angkat.bayangkan la anda di tempat dia.mesti mrh punye klu ngah sedap tdoq org dtg wat ramai kat tepi telinga.cm tu la dania.try angkat tgk xnangis.senyum elok ja.so kira ok la tu.pastu lik umh lepak2 satu kuarge :-D.xlama dania nk tdoq.tdoq2 ptg nama nya tu hahaha sebab sambung lebih td xpuas agaknya.sambil2 dania dh lena tu ibu nya apa lg nk ambil kesempatan utk lena juga la abh nya pun sama.tp sempat berpesan pd husbend "jgn lupa kejut b sblm kol 7 ek" husbend " ok."hehehe rutin petang nama nya tu.masing2 dh letih.
lena punye lena punye lena tgk2 jam 10 minit lg nk berbuka ALAMAK!!!! masak pun x lg ni.cm ne ni hadoi.tgk keliling husbend lom bgn dania pun blm bgn.apa lg berlari ke dapur utk berkungfu la.congcengcongceng akhirnya siap juga asam pedas n sambal belacan tempoyak.tp apa kan daya lepas azan baru siap..berbuka sambil masak la jawabnya ye.
husbend lak terjaga bila di kejut oleh ku ye.klu x hanyut tuuuuuuuuuuuu.terpinga pinga sambil tanye sy "dh mkn ke belom????????????."sy pun ckp "dh.tp xmkan nasi lagi.tunggu mkn sama2"
>
>
>
>
layan makanan kui3
>
>
>
>
>
erm takat tu je la ye..nk mengabihkan cter setengah hari rasanya..maklum la bkn nye sepenuh masa duk tumpu had ni.kene juga tgk2 keje lain.lom bos panggil lg.nk jawab cll lg.erm tu la keje hari2 sy.hari ni xtau lg nk masak apa.igt nk mkn nasi kerabu kat pasar tani tu.ermmm nntkan je la k.

:-D

No comments:

Post a Comment

www.google.com, www.yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...