Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Tuesday, 24 August 2010

belom terlamba agaknya!!

HELOP!!...HELOP!!..CONGRATE!! SY UCAPKAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SEJAGAT KERANA ALLAH MEMBERI KITE PELUANG UTK BERTEMU RAMADHAN YG PENUH DENGAN KERAHMATAN DAN KESUCIANNYA.bertama betuahnya kita.MASYAALLAH..
wah gtu.. :-) emmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm (sambil memejamkan mata ni dgn kuatnya) nikmatnya dpt berblog lg.dh bape lama sy x login blog sy ni.ntah kenapa terlalu merinduinya..sempena bulan yg mulia ni sy rasa sy masih belom terlewat utk ucapkan "Selamat Menyambut Ramadhan" dan ini utk semua blogger yg baca n3 ni: 

"salam,
nama saya SYAABAN, saya ingin mengingatkan anda bahawa kawan saya RAMADHAN akan datang mengunjungi anda xlama lagi bersama isterinya iaitu REZEKI dan kedua-dua meraka iaitu SAHUR & IFTAAR. mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu RAHMAT, BARAKAT & KEAMPUNAN...mereka akan pulang selepas 30 hari..."

"Syaaban Pergi Tidak Terasa, 
Ingatan Murni Pada Yang Ada, 
Bersihkan Jiwa Sabar Berpuasa, 
Ramadhan MemBawa Pahala Berganda"

"Indah Langit Kerana AWAN,
Indah Laut Kerana KEBIRUAN,
Indah RAMADHAN kerana KEINSAFAN"

"tiada harapa selain ALLAH,
tiada idola selain RASULULLAH,
tiada kata seindah AL-QURAN,
tiada jalan selurus AS-SUNNAH,
tiada pejuangan selain ISLAM,
tiada bulan secantik RAMADHAN."

"Jika hati sejernih air, jangan biarkan ia keruh,
jika hati seputih awan, jangan biarkan ia mendung,
jika hati seindah bulan, hiasialah ia dgn IMAN."

"tiada hari seindah JUMAAT,
tiada kata seindah ZIKIR,
tiada ibadah seindah SOLAT,
tiada bulan seindah RAMADHAN"

"YA ALLAH..mulia dan sayangi hambamu yang sedang menerima doa ini.
Bahagiakan keluarganya, sihat tubuh badannya,
berkatilah rezekinya, kuatkan imannya.
Berikan kenikmatan beribadah kepadanya, jauhkan dari fitnah dan suburkan benih keislaman dengan penuh rasa kasih sayang.amin....
YA ALLAH..perkayakan kami ini keilmuan. Hiasi hati kami dengan kesabaran.
Muliakan wajah kami dengan ketaqwaan.
Perindahkan fizik kami dengan kesihatan, terimalah amal ibadah kami dengan melipat gadaan,
Kerana ENGKAU DZAT penguasa sekelian alam..
MARHABAN ya RAMADHAN..
mohon maaf zahir dan batin 
dr,
::azlanayu n family::


 



cerita dh basi

wekand kali ni lebih segar dan terjamin ahaks...sb apa???erm mingu2 sebelum ni aktiviti wekand mmng jenis yg x lekat kat umah.byk gak aktivitinya.balik kg, husbend ada pertandingan boling, dan yg terbaru opah sy baru je meninggal dunia pd 30/7/2010...............................erm.............letihnya rasa wlupun mood sedih tp sy tetap tabahkan hati sy.sebulan rasa kami sekeluarga xda aktiviti yg duk baring2 kat umah tgk2 tv dan yg paling syokk tdo siang haha wlupun x dpt byk tdo sikit pun jd la kan..sejak ada dania ni mana leh tdo lama2...
sabtu bersamaan 7/8/2010:
pg tu kami kemas umah yg dh lama x kemas tu.sebelum nk kemas2 tu kene la tunggu time dania tdo.klu tdk dia pun sebuk nk kemas2.hihihi..kebetulan pg tu lambat plaks tdonya.kol 10 lebih baru nk tdo.xpa la...tgk dia bermain mmng x boring.mmng asyik nk gelak je tgk gelagat dia.sy pun sempat wat sarapan utk pg tu.nasi lemak bersama air dh selamat tdo, sy n husbend operasi la.lepas hbs kemas n sambil sy masakkan makan tghari utk dania, budak kecik tinonet tu bgn.fuh lega!!! sume dh selesai.
pas siap kemas2 tu kami planing nak wat persiapan utk raya tahun ni.apa lagi baju raya la utk tahun ni, kelengkapan umah yg masih belum lengkap lg.agak terlewat kan utk p cr baju raya.sempat ke pakai baju raya tahun ni..kebanyakkan taler dh xnk amik dh kat2 nk pose ni..aduss pening memikirkannya.xpa la p cr dulu nnt cll mak kat kg utk tanyekan klu2 ada yg masih nk terima lagi.hehe.
kami gerak ke NILAI kol 3 lebih cm tu la..tu pun bukan terus kesana.hajat nk tinggal dania kat umah atok dia.tp xleh juga sb mak ayah ada projek lain ptg tu.kene la bwk juga.bkn xnk bwk si kecik ni.maklum la di atu mcm2 hal dia nk nnt.nk tdo la nk nenen la erm mcm2 la.nk nyusu xda hal lg tp klu nk tdo aduss tu yg ssh.so kami singgah je kat umah mak.sb dia dh lama xjumpa anak dara kami tu.
dh smpi umah mak, duk2 sat mak semawa lak roti jala.hadoii alang2 perut ngah kocong kan..sy n husbend tale(belasah)hbs-hbsan r..ape lagi.sy mkn sikit je husbend r byk lak dia mkn.lapo la tu.dh nk blah tu mak sempat tapaukan utk kami mkn kat umah nnt.hehe
pas settle kat ctu, kami gerak ke tempat yg kami nk tuju.tp sebelum tu husbend nk singgah kat IPD sepang hntr stok baju.bisnes punye hal kire xda hal la nk benti lama pun.janji masyuk.15 minit gak kat ctu.dania dh tertdo.mmng time dia tdo waktu tu.risau juga ni klu dia tdo sat mesti dia x puas tdo.ha mula la macam2 perangai dia.ermm tawakal je la sat g ni.
akhirnya smpi juga tempat yg kami tuju tu.cr punye cr kedai yg best2 sikit kain2nya.sambil bincang ngan husbend nk warna apa thn ni.jalan punye jalan jumpa la satu kedai ni.husbend yg pilih.masuk ckp la ngan org yg jaga kdai tu nk cr baju raya.warne TUT hehehe di rahsiakan ok.nnt sy akan update bila dh jd bajunya.tp ada ke yg nk trime lg tempahan baju raya? :-( ni yg nk sdh ni bila pikir.
xpa kita cr dulu ok.ada la setengah jam pilih kain kat kedai tu..sekali dania dh nk start ejen nk ngamuk.cpt2 la sy pilih.hehe byk pilihan.tu yg pening tu.
kami balik dr nilai tu pas magrib gak la...nk solat kat surau area ctu tp erm nk ckp ke xnk ni..nk tau ke?terpulang la nk tau ke x aku tetap nk cter hahahaha ..SURAU TU XDA AYAQ KO...mlas nk ckp byk sbnrnya...eeeee geram la hai tgh berbunga bunga nk wat amal jariah alih2 cm tu lak..klu dh nama pun AWAM tu la jdnya..

p/s: maaf la dh lama nye cter di keluarkan..masa terlalu mencemburui sy utk berblog skrng...da..rindu sama blog ini

Monday, 2 August 2010

Ku Menanti Ku Menangis

Menangis ku menangis pilu hatiku
Menangis ku menangis tak siapa yang tahu

Menangis ku menangis
Tangisan ini padamu kasih
Menangis aku menangis
Saat kau pergi tinggalkan diri ini

Di saat engkau pergi aku menanti
Menanti ku menanti dikau kembali
Mengharap kasih yang tak pasti
Cinta yang suci
Di mana janji kasih sejati
Kau tinggal pergi

Merana aku dalam sengsara
Cinta yang dusta jangan berpura-pura

Biar ku derita
Biar ku merana
Biar ku kecewa
Asal kau bahagia

Menangis ku menangis pilu hatiku
Menangis ku menangis tak siapa tahu

Mengharap kasih yang tak pasti
Cinta yang suci
Di mana janji kasih sejati
Kau tinggal pergi

Kau tinggal pergi
Kau tinggal pergi

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..









Dari Ummu Salamah, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : "Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, maka ia akan masuk surga." (HR. Ahmad dan Thabrani)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...