Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Thursday, 15 July 2010

buah yg berduri

durian durian durian durian
fuh!!!skrng ni musim durian.mmng pening bau durian je kan?kat umah, kat opis, kat mana2 ja mesti ada bau durian.elok sedap bau terus rasa cm xbest lak baunye.agaknye kerap sgt duk bau sb tu jd cm tu. 
balik dr kg hari tu mak bekalkan seguni durian utk sy tau.bila dh smpi umah sy terpikir apa nk wat ngan durian yg berlambak ni.nk panggil abg sy kat sg besi tu belum tentu dia dtg dan2 tu.ermm last2 sy pikir nk wat bubur la..bwk utk budak2 opis.tp????sdp ke aku masak.kang dorg xmau makan.risau juga.sy bukan pandai masak sgt kan.tp tekad juga mtk husben dp belikan santan n daun pandan mlm tu juga.sementara tunggu santan dan daun pandan tu sy kene la tgk si kecik tu..nk wat keje lain xleh..ermm ssh sikit skrng ni dania tu.bkn leh tinggai2..mula la menangis.so kene la ngadap dia dulu.baru leh wat keje lain bila ada pengganti..hehehe sapa lagi husbend la.
dalam beberapa minit husbend smpi.bahan pun dh ada.apa lg jalan kan projek la.igt ssh nk buat bubur.rupanya snng je.TP utk compem kan lagi utk bg sedap SY CALL MAK la...apa lg.tanye itu ini dan dh yakin baru leh wat huhu..
nk tau ke cara2nye?klu nk tau sy bgatau..klu xda pemintaan xmau la sy bg resepi sy tu hua3 cm la teror sgt..
cara2 buat bubur durian:
1. kopek durian tu..perisi isi durian tu dlm periuk..terpulang pada selera anda la klu xnk biji leh buang biji.amik isi saja.
2.pastu masuk kan santan.klu pekat tambah sedikir air.
3. masuk gula dan garam utk sesedap rasa.
4. kacau hingga santan masak
5.hidangkan bersama-sama dgn roti
:)
senang x kawan2??senng je kan..tu pun ssh nk wat hahahaha sy la tu..sib baik ada mak..klu x xtau la.mesti xwat bubur durian tu.
selamat mencuba k pd sapa2 yg minat nk makan bubur durian.

No comments:

Post a Comment

www.google.com, www.yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...