Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Monday, 28 June 2010

dania dania dania dania

dania..erm dh 9 bulan dan lg bapa hari nk masuk 10 bulan..kejap je rasanya.dh mcm2 dh dia skrng ni..nk cter pun mmng byk.tp xpa la plan2 ayu akan cter kan.
hujung bulan 5 dan awal bulan 6 hari tu ayu mmng ssh hati ngan perangai dania.mmng xtau la np sbrnrnye yg berlaku dgn diri dia.takut kah?nmpk sesuatu kah?erm ntah la..kesimpulannya mmng ayu xtau apa sb dania akan menangis bila kite tinggal dia wlupun sekejap.mcm dipukul pukul bunyi tangisan dia tu.mmng ngeri n kesian tgk dia dlm keadaan cm tu.kesan dia sll menangis tu smpi urat di kedua kelopak mata tu dh timbul.org tua2 kata jgn biar ank nangis teresak esak..takt nnt kene sawan plak. :-s harap2 dielakkan dr perkara seperti itu.klu leh nk jauh2 dr benda2 cm tu.
YANG PELIKNYA bila hntr je kat pengasuh tu, pengasuh tu kata dia menangis xhenti2..ayu mmng akui klu tinggai smpi xnmpk bayang kita mmng dia nangsi.dia lapar ke atau nk tdo dia akan nangis sekuat hati dia. tp pengasuh tu nye alasan mcm xlogik la.ayu mmng geram la klu dh xnk jaga ckp terus terang.bila tanya bali soklan "akak nk jaga lg ke x?" dia jwb "akak nk jaga lagi." ok fine.klu nk jaga knp mesti ckp ank ayu cm tu.ayu jd pelik la ngan dia.mcm2 dia kata ank ayu ni.sume xkene.tp sbnrnye dia ok n sht2 ja.ayu yg mulanya mmng terpedaya kata dia pun ikut je la apa dia kata tu.p jumpa ustaz, n org yg pandai baca2 kit la kan bg hilang skt tu.ayu mmng x pecaya kit ngan  benda2 ni.takut sebenarnya.hehe 
keadaan makin teruk, husbend mmng dh nk marah2.ayu mmng xleh nk kata apa la klu dh marah cm tu.diamkan aje.masa tu mmng kalut kit la sb nk cr pengganti pengasuh bkn snng.mujur la ada isteri opismate ni nk jaga.klux xtau la nk hntr mana anak ayu ni.dh la ssh nk kat org.ayu igt lg last hari hntr dania tu dia leh lak dia cll ckp lg benda yg sama "dania nangis".ermm mmng xlarat nk dengar.husbend dh wat keputusan utk berhenti hntr kat ctu.husbend cll mak dia utk p amik dania bwk lik umah dia hari tu juga.XNK TUNGGU PTG DH.fuh!!loteh bila pikir.hari tu juga la sy cube bg dania dkt pengasuh baru.tgahri tu husbedn halfday.so dia dtg amik sy kat opis n terus p amik dania utk diperkenalkan pd pengasuh baru dia (UMMI)
alhamdulillah dh nk masuk 3 minggu dh kami hntr dania kat ctu.SUMENYE BERESSS huh..lega.syukur leh la tarik nafas panjang kit.klu x tercungap cungap nk cr udara utk bernafas. hehehe over lak. :D
masa dia masuk umur 8 bulan tu dia dh leh mengesut.terkejut gak sy tgk.suke nye dlm hati mmng x terkata sob sob ..rasa sayu je tgk.hehehe maklum la.seorg ibu bila dpt tgk sndr anak nya ada kemajuan dlm mejlni hidup dan mmbesar dpn mata sndr mmng rasa teruja dan sdh dlm kegembiraan.skrng ni ngah tungu dia leh menapak sndr.klu duduk sndr xleh lg.tp dudukkan dia dh leh pusing2 sndr dh masa duduk tu..egeee x sbr nye nk tgk dia berjalan.mesti comel.
rambut pun dh panjang.siap leh wat tocang lg.yuuhuuu
"uit cak...sapa kat tepi tu meh la sini tawan ngan dania ni"konon2 kui3
ok la bye

2 comments:

  1. nape pengasuh tu plastik ekk?? xnk ckp jela xnk,kan? payah kot nk sebut xnak tu...

    emm, alhamdulillah dania dh ok..mungkin dia xserasi dgn pengasuh lama.

    ReplyDelete
  2. tu la kak nik...ayu pun xphm knp dia wat ayu cm tu.dh la dia dh jaga dania dr awal lg..np baru ksrng dia nk wat cm ni.ssh tau nk cr pengasuh.bkn snng..nk lak dpt jenis dania yg xmau kat org.ayu pening kepala betui masa tu.
    skrng ni alhamdulillah la skrng..makin nk rapat dh ngan pengasuh baru tu..tp satu syasat je jgn dia nmpk ayu..klu nmpk hbs la nangis2 la nk p kat ayu.

    ReplyDelete

www.google.com, www.yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...