Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Wednesday, 16 March 2011

BelOOn oH beLOoN

Tgk n3 ni apa korunk pikir??MAN BELON?atau PESTA BELON??yuhuuuuuUUUUU pandai semua.eceh …apa pulak ni.ngeh3…saja.hari nye mood terlebih sikit.besa la kan bos awal2 pagi dh keluar ke tempat lain.sonok sikit hati ni,,,seperti berbunga bunga kembang, tp kembangnyamaKKKKKKK aiiiiIIIIII amat la besau.

Xpa kita tinggal kan hal bunga tu ye.kite cter bab PESTA BELON PANAS kat PUTRAJAYA ni.dh kali ke 3 rasanya pesta ni berlansung di putrajaya.sonok juga tiap2 tahun ada aktiviti kat PUTRAJAYA ni.tp xsemestinya aktiviti yg dorg buat ni kita pergi menyambutnya.hahaha sebenarnya malas n panas.

Bila tgk seronok.tp nk meredah panas tu agak berat kaki ni.ngan anak yg masih kecil.tp saya beruntung la sikit.sikit je xda la byk sgt sebab umah saya mmng dekat ngan tapak pesta2 ni sume.klu dr umah tu nampak la.

Kali ni saya xpasti saya akan pergi ke x.kebetulan mak abah n adik ada sini.insyaalllah la leh pergi.xlama pun kejap ok la kan.apa2 pn kene la recompem ngan cik abang sayang kita dulu.saya x kesah pergi ke x.tp sekali sekala teringin juga nk merasa apa yg ada di pesta tu.

Xda la bila org tanye tentang pesta kita xleh jawab hahahahaha cm nk jawab soalan interview lak.

Okes la nk kuar dh…sat g mengadap benda ni saja x jd kerja.wlupun bos xda keje yg tertunggak tu la kene SETTLE SEMUA.sebab masa ni saja la sempat pun.masa dia xda erm HARAM la nk sentuh keje yg tertunggak tu..


Bobbye ;-)

Selasa


Ni n3 kemarin.sian cik abang kita.tempat keje jauh.pastu lik dr keje moto wat hal.katanya moto tu merajuk ngan dia sb dia singgah kedai moto ganti mentol sb terbakar hari sebelum tu.pastu mulut n hati gatai bertanyakan moto RXZ kat ctu berapa harga.ermm klu dh hati tu niat nk tukar mmng sah la moto tu xpasal2 meranjuk n wat hal.

 
Tau apa yang jadi???erm tgh duk laju (mesti dlm kepala husbend ngah pikir “leh tahan harga moto.nk beli la”)tetiba tali minyak putus..sib baik x duk tgh2 highway.klu x apa la yg akan jadi.tp hari kejadian tu saya dh mmng x sedap hati.rasa ada yg x kene.tp sy x pulak cll2 dia.

Tau2 dalam kol 6 lebih dia call kata moto rosak.hadoii berderau darah rasa, dia minta saya p beli tali minyak n p kat dia ngan abah. Nasib baik abah saya ada.klu x kalut juga saya.mana nya dgn dania lg yang masih demam.

Lewat juga baru sampai kat umah.tu pun sambung lik pasang skru yang mana longgar sebab kat sana tempat nye gelap.xnmpk nk pasang benda2 kecik.tgk muka dia mmng nmok sgt letihnya..sian je.hehehe

Apa-apa pun berhati-hati la semasa balik kerja mahupun pergi kerja. Selamat memandu semua.hehe


Tuesday, 15 March 2011

~nia demam~



minggu ni rasa senang sikit bila anak sakit ada yg mahu jaga.bkn saya xnak jaga…klu boleh saya sendiri mau jaga anak saya yg sakit tu.kadang kesian bila pagi2 kuar nk p keje dia nangis sambil mendakap saya sekuat hati.mungkin dia betul2 perlukan diri saya di samping dia ketika dia sakit :’( huh sadisss nya rasa.tp bila dh di tinggal kan ngan opah nya elok pulak,xda plak merengek rengek.

Pagi ni nampak keadaan dia elok sikit.badan dh xpanas macam sebelum ni.lega hati saya.klu x nk lena dgn tenang pun rasa xboleh.maklum la dia masih kecil.sedangkan kita demam pun kita rasa nk wat apa pun xlarat kan?.semoga cepat la dania sembut dari sakit.xseronok tgk dia moody je..

Dalam minggu ni rasa tenang seketika tp tiap2 pagi x tenang.hehehehehe… tau2 je la klu bos cerewet ni kan.malas nk dengar n hadap muka dia.buat xda mood je.tp naik tghari lega rasa,sebab dia dh keluar.senang dan tenang.klu la setiap hari setiap minggu dan setiap bulan cm ni kan BEST!! Huhu..KALAU BOLEH..ni cter KALAU je.jgn percata 100% okess.bye..

**mood seronok sb family saya datang umah.

Thursday, 10 March 2011

Sebelum Terlupa

Owhh noooo semalam punye hal la ni…saya halfday sebab “cekup time” utk si kenit yang dh pandai jalan tu…erm lupa juga nk bercerita pasal perkembangan DANIA anak ku yang sorg tu huhu…cukup je umur dia SETAHUN LIMA BULAN anak saya dah berjaya menapak dan terus berjaya menapak…

Apa yang saya heran…dan terperasan dania punye perkembangan seperti meniarap, mengesot, duduk, merangkak dan last sekali BERJALAN mesti bermula pada waktu malam…sekitar nk masuk waktu isyak. Saya pun mula membuat beberapa kajian dan mendapat kesimpulan anak saya lahir pada waktu malam (8.45mlm) so semua perkembangan nya mesti bermula pada waktu malam, betui ke?hiks...saya rasa la, saya penah gak dengar orang dulu2 kan ckp cm tu gak hehehehe.

Xkesah lah bila dia bermula. Janji skrng anak saya dh mula bergerak laju dan semakin lancar dan lancar,,,dh belajar nk berjoget sambil berdiri…klu x duduk dulu baru berjoget hehehe.berlari pun dh mula sikit2.tp laju sikit dia mesti jatuh…xpa lama2 leh jd pemecut negara hahaha…

Och och dh melalut ye saya ni…cm besa la klu saya ni bercerita pasal anak memang xkan hbs setahun pun belum tentu TAU. Saya sian kat anak saya tu pg td dlm kol 1.30pg badan panas GILERRRR risau dh saya.saya igt dia nangis nk NENEN..rupanya badan x sedap.saya bancuh susu nk bg keyang sblm bg ubat.rupanya minum pun xnk..mmng rugi je susu tu..buang cm tu je.nk sumbat je ubat dlm mulut dia, terus je dia melalak lalak.fuh mmng menguji kesabaran betui..sukar nk bg ubat skng ni..tambah dia dh besar n pandai dh pikir sedap x sedap.erm ada ke petua nk bg senang bg ubat ye?

Tp saya tetap hantar ke pengasuh.bkn senang nk mtk cuti.paham2 la ye?yang xpaham wat2 paham.hati tgh runsing ni…cm ne la keadaan dia skrng.



Okess lah,,,nk cau sin ceee..

Wednesday, 9 March 2011

Dah Lama Nak Bagitau

Hai...hari ni nk cter sikit xler banyak sgt.sikit je.saya bersyukur saya dapat offer jawatan kontrak. Perasaan????nk kata seronok xla seronok.nk kata x suka..xberapa nk suka juga. Ntah.perasaan tu bercampur baur. Sllnya klu org dpt tawaran jawatan yg lebih baik dr dulu mesti seronok.siap wat kenduri lagi tu.hehehe tp bg saya?? xpa la…nk xnak saya dh terimanya.wlupun pedih tetap la bersabar.mungkin ada rezeki lain yg lebih baik dr ini.

Saya ada juga minta kerja di tempat lain. Tp swasta ler.hasbend minta saya berfikir lg.utk kesekian kalinya saya mmng dh berfikir.sayangnya saya masih xdpt jawapan yg kekal dlm hati saya.

………………………………..xpa la…saya akan usaha lg utk berfikir secara rasional dan masa depan kami anak beranak.

 berfikir smpi terbengkok kaki hahahahahahaha
rindu mak laaaaaa

Sunday, 6 March 2011

update! still want 2 update now


Huishhh update! update! update! Np sll xda masa nk update!kadang kala xda mood.erm xpa la.hari aku paksa juga untuk update.

Xbape nk ada mood hari ni.moody n very sick! Perut ku ini…haruskah diminta halfday?kuwang3…..

Ohw sungguh ku xda mood.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaa

Layan pix ni anak kita dh besar dh pandai jalan n panda ink minta main mainan:-

 vrommmm

 ngeh3


 sonoknyaaaa ibu!!!!
 bye...bye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...