Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Tuesday, 29 June 2010

puasa smlm

semalam saya puasa...hehehe tp dlm duk ngah pose tu nafsu ayu nk mkn durian fuh mmng la tinngi...punya la teringin nk mkn durian sama nasik!!hehehe mesti korunk rasa pelik atau  xpenah dgr pun durian makan ngan nasi.atau mmng XLALU lansung nk makan ngan nasi.tp ayu mmng suke BANGAT weh makan nasi berlaukan durian tu.ermm yummy boleh mimpi2 tau.huhu

tu dia..nasi ngan durian...tp nk hbs dh huhu

ini dia org yg suke sgt mkn durian..klu leh biji durian pun nk telan hahaha
hari ni sdh ayu sb dh niat nk pose tp alih lewat lak bgn nk sahor.(hehe xsahor cm pyh kit nk tahan)di sbbkan anak kecayangan i tu selesema lak mlm td..sian dia xleh nk lena tdoq.so xpose la ayu hari ni.
k la nk caw cinchan dulu.

look new

tu diaaaaaaaaaaaaa nmpk baru u cantik x????klu x cantik comen la ye hehehe ayu mmng x bape nk xpert lg nk cantik kan blog2 ayu ni..klu aa pe2 maklumat sila la berikan idea anda kat comen ni ye.
semoga seronok bila berada ni blog ayu ni..
have fun
bye

Monday, 28 June 2010

dania dania dania dania

dania..erm dh 9 bulan dan lg bapa hari nk masuk 10 bulan..kejap je rasanya.dh mcm2 dh dia skrng ni..nk cter pun mmng byk.tp xpa la plan2 ayu akan cter kan.
hujung bulan 5 dan awal bulan 6 hari tu ayu mmng ssh hati ngan perangai dania.mmng xtau la np sbrnrnye yg berlaku dgn diri dia.takut kah?nmpk sesuatu kah?erm ntah la..kesimpulannya mmng ayu xtau apa sb dania akan menangis bila kite tinggal dia wlupun sekejap.mcm dipukul pukul bunyi tangisan dia tu.mmng ngeri n kesian tgk dia dlm keadaan cm tu.kesan dia sll menangis tu smpi urat di kedua kelopak mata tu dh timbul.org tua2 kata jgn biar ank nangis teresak esak..takt nnt kene sawan plak. :-s harap2 dielakkan dr perkara seperti itu.klu leh nk jauh2 dr benda2 cm tu.
YANG PELIKNYA bila hntr je kat pengasuh tu, pengasuh tu kata dia menangis xhenti2..ayu mmng akui klu tinggai smpi xnmpk bayang kita mmng dia nangsi.dia lapar ke atau nk tdo dia akan nangis sekuat hati dia. tp pengasuh tu nye alasan mcm xlogik la.ayu mmng geram la klu dh xnk jaga ckp terus terang.bila tanya bali soklan "akak nk jaga lg ke x?" dia jwb "akak nk jaga lagi." ok fine.klu nk jaga knp mesti ckp ank ayu cm tu.ayu jd pelik la ngan dia.mcm2 dia kata ank ayu ni.sume xkene.tp sbnrnye dia ok n sht2 ja.ayu yg mulanya mmng terpedaya kata dia pun ikut je la apa dia kata tu.p jumpa ustaz, n org yg pandai baca2 kit la kan bg hilang skt tu.ayu mmng x pecaya kit ngan  benda2 ni.takut sebenarnya.hehe 
keadaan makin teruk, husbend mmng dh nk marah2.ayu mmng xleh nk kata apa la klu dh marah cm tu.diamkan aje.masa tu mmng kalut kit la sb nk cr pengganti pengasuh bkn snng.mujur la ada isteri opismate ni nk jaga.klux xtau la nk hntr mana anak ayu ni.dh la ssh nk kat org.ayu igt lg last hari hntr dania tu dia leh lak dia cll ckp lg benda yg sama "dania nangis".ermm mmng xlarat nk dengar.husbend dh wat keputusan utk berhenti hntr kat ctu.husbend cll mak dia utk p amik dania bwk lik umah dia hari tu juga.XNK TUNGGU PTG DH.fuh!!loteh bila pikir.hari tu juga la sy cube bg dania dkt pengasuh baru.tgahri tu husbedn halfday.so dia dtg amik sy kat opis n terus p amik dania utk diperkenalkan pd pengasuh baru dia (UMMI)
alhamdulillah dh nk masuk 3 minggu dh kami hntr dania kat ctu.SUMENYE BERESSS huh..lega.syukur leh la tarik nafas panjang kit.klu x tercungap cungap nk cr udara utk bernafas. hehehe over lak. :D
masa dia masuk umur 8 bulan tu dia dh leh mengesut.terkejut gak sy tgk.suke nye dlm hati mmng x terkata sob sob ..rasa sayu je tgk.hehehe maklum la.seorg ibu bila dpt tgk sndr anak nya ada kemajuan dlm mejlni hidup dan mmbesar dpn mata sndr mmng rasa teruja dan sdh dlm kegembiraan.skrng ni ngah tungu dia leh menapak sndr.klu duduk sndr xleh lg.tp dudukkan dia dh leh pusing2 sndr dh masa duduk tu..egeee x sbr nye nk tgk dia berjalan.mesti comel.
rambut pun dh panjang.siap leh wat tocang lg.yuuhuuu
"uit cak...sapa kat tepi tu meh la sini tawan ngan dania ni"konon2 kui3
ok la bye

2 bulan berlalu

assalamualaikum.....u all masih igt dgn ayu lagi?atau dh lupa sapa ayu itu?oooowhh no no no no...harap sume teman x lupakan sy..wlupun ayu dh lama x berblog utk kongsi suke duke perjalanan hidup wah..bukan main intro aku hari ni..ha3.xpa bukan sll kan wat ayat cm tu tp hari2.
actualy, ayu bukan xnk menulis tp masa terlalu mengejarkan ayu utk berhadapan dgn blog ayu ni.byk sgt hal nya.smpi xda masa utk diri sndr.maklum la ayu dh duk di tempat keje yg mmng memanjang bz.bby lg yg harus di perhatikan sll.klu x beri perhatian mesti lain jdnya..bak kata org dulu2 klu nk lentur buluh biarlah dr rebung nya betui x?(amboi berperibahasa pg2 ni)ayu sll risau kan tentang pembesaran dania.maklum la dia byk kekurangan.dia mmbesar pun byk yg dia kene lalui.bukan mcm bayi lain.adakah itu sume punca dr ayu??atau sebaliknya?soalan2 mcm tu sll bermain dlm kotak permikiran sy. :-( "eh mood sdh lak"
selain kene uruskan hal keje n bby ayu perlu gak jaga hal umah tangga kami supaya aman damai hehehe.byk perkara yang ayu nk kongsikan dgn reader sume..tp satu2 ye.byk sgt nk cter..xtau nk start yg mana satu.
pss pss nk bagtau ni sy juga telah menceburkan diri dlm bisness kuikuikuikui...harap bersabarya..nnt ayu akan letak satu iklan khas utk reader tgk.klu berminat leh la contact ayu utk order.stakat ni bisness tu alhamdulillah berjalan lancar.hehe promosi dulu..
ok la ayu kene pegi 
helooo
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...