Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Thursday, 29 July 2010

saat ini

terasa bosan hari ini saat ini dan ketika ini...pg2 lg bgn utk sahur.tp terasa tidak seperti selalu.mood utk bgn bersahur dan bersiap utk ke opis terlalu berat utk melangkah kaki setapak demi setapak...kepala otk asyik igt bantai dan tilam je.
mata plak cm nk terpejam............................huh terlalu lmbt rasanya menunggu waktu nk sempurna (pukul 4.30)
cpt2 la berlalu...mmng lumrah klu menunggu mesti lmbt,,cube klu x tunggu cpt je berlalu..hari ni rasa nya PA boss aku ni xmasuk.nmpk nya aku la kene cover keje dia.ermm apa la nasib aku,,,keje aku xda sapa nk cover.skt pening dtg juga keje.
pg2 lg dh kene panggil ngan bos..masuk2 tgk muke badmood je...mulut duk bebel pasal PA kesayangan dia tu(alah depan aku je tu.belakang?????menyendeng x tentu pasal m*****H aku .lantak r...mls nk pikir.yg penting keje aku dh siap.
ARRRRrrrrrrgGGGhhhhHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rasa nk jerit sekuat hati di saat ini..bosan dgn mata yg nk tertutup je ni.apa nk wat.nk makan xleh...masih dlm mood puasa lg skrng ni..kene kuat utk hbs kan pose ganti aku ni.

ok la nk sambung keje..daaaaa

tiada yang lebeh bermakna selain diri sndr...jika tidak di jaga dgn betui pasti akan musnah seluruhnya...

Wednesday, 28 July 2010

klinik pakar kanak2 An-Nur

..............................................smlm sy ke klinik pakar kanak2.dlm kol 6ptg sy pergi.smpi tgk ramai..sy pikir klu hari keje x ramai yg akan ke klinik.rupanya ramai juga yg sakit hari2 kerja ni.sian,,,,,xpa la..utk bg anak sht tunggu juga.sib baik dania dh tdo masa sy p amik kat umah kak sal (nama pengasuh dania) klu x haru juga nk tunggu lama cm tu.sy lak pose.lepas daftar ape sume bagai, baru p cr kedai mkn.sb dh nk berbuka dh time tu.
kami makan kat kedai mkn yg PALINGGGG terhapir ngan klinik tu..mana tau sekali panggi leh dengar haha cm x logik plak.xpa janji dkt ngan klinik tu.sambil tunggu mknan yg diorder tu lepak2 la tgk kawasan BANGi ni..kami mmng xPERNAH ko pegi bangi ni..so jalan pun sbnrnya xbape nk mahir lg.tgk sekeliling byk kedai makan.kedai barang2 pun byk gak.cm pasni rasa2 nk pergi lg la jalan2 lg kat area bangi ni wah!! cm org baru dtg bandar je kuang kuang kuang.xkesah la kan klu org kata apa pun janji kite ENJOYYYYYYYY!!!!!!.ohw SIKECIK tu wat pe lak masa kat kedai makan tu??hah nk tau??dia makan juga la..time to take dinner lor..tengah duk tunggu azan tu sy suap la dulu bubur yg sy dh masak dr umah td.
DH AZAN!!!!!! opss bkn la jerit cm tu ek...jgn salah sangka..still menten ok wlupun lapar gilosss...ahaks..mkn punya makan...
errrrrkkkkk......ahhhh keyang alhamdulillah.lek2 jap bg nasi turun dalam peyut.baru la berangkat balik ke klinik td.
tunggu punya tunggu adalah dalam 30 minit baru dia panggil.
doc: askum...ok mama(doc tu panggil sy mama eeuuwww kelaka lak rasanya)ape masalah bby?tgk berisi je ni.
sy: wslm..xda doktor ank sy ni  payah berak.kadang tu 2,3 hari x berak.
doc: sejak bila jd?
sy: sejak masuk 10 bulan ni,np ye doktor?ada masalah usus ke?
doc:ohw tidak..bkn maslah usus.baringkan dia.meh sy cek.
>
>
>
>
lepas cek2 sambil doc beri nasihat "ni bkn maslah usus.mmng ada bby yg akan jd cm ni.sistem penghadaman agak lmbt.jgn risau sy akan bg vitamin yg boleh mmbantu penghadaman tu.
>
>
>
sy : ok doktor.tq ye.
lepas amik ubat yg diperlukan tu kami balik..
besau la juga klinik tu...siap ada hospital sndr n klinik pakar utk wanita..

Monday, 26 July 2010

cter minggu lepas : bersama

wah mmng dh lama rasanya x bersama kuar lunch..teringat zaman mude2 dulu ceah..bkn main lg cm la dh tua sgt.rabu lepas punye cter ni:
sempurna wlupun dlm keadaan simple dimple,,ahaks.pg tu sy nk x nk je kejut dia hntr sy kat opis.tp sy cube la kejut.kang pegi cm tu je dia cr plak.kejut 3 kali xbgn pun..erm cube sekali lagi..klu x bgn gak sy siap2 la n pergi naik bas.dania ape lagi sy la kene hntr kan..sat g klu tinggai cm tu kang nangis lak si kecik tu.AKHIRNYA!!..bgn juga dgn kejutan yg terakhir ku itu..sian je muke ngantok.sy ckp juga klu xlarat tdo je la.sy p sndr,alih2 tgk kat tingkap ujan lebat plak.aduss sy tersengeh kambing la nk mtk tolong dia hntr kan sy n dania.dia pun dh ckp dh awal2 td xpa dia hntr.
dh smpi opis sy ckp la "kite lunch same nk?" husbend " ok .tp nk lik tdo dulu." sy dgr je rasa berbunga bunga dlm hati.hehe.igt xmau p kan.kami p makan kat alamanda je la...tu yg paling snng n xramai org.tp xleh la nk berharap sgt..tkt x jd lak.
pukul 1 husbend dtg jemput kat opis n kami terus ke tempat yg kami nk tuju.apa lg ALAMANDA la..kami pilih RASA tempat utk kami chill bersama ceh!!! cm la baru nk dating.sambil2 makan lepak2 bincang2 isi hati masing2 sikit2 WAH cm bercinta la plaks..hiks.besa la bukan sll leh makan berDUA tau.sekali sekala ja skrng ni.sll mesti la dgn si kecik tu juga.skrng dh pndai makan nasi.so snng la nk makan.xda la dia tgkkan je ibu n abah dia makan.cume sy akan sediakan mknan dia dr umah la.erm dulu suap satu mulut je,skrng ni kene jaga dua mulut hehe,mesti lah kene utamakan yg kecik dulu kan.sy kene la selang seli suap nasi.kadang tu suap dia makan dulu baru la last sekali sy mkn.ns dh sejuk baru sy mkn plakss.itu la salah satu perngorbanan yg kaum ibu2  kene wat utk anak2.
dania klu bab mkn mmng dia sonok..tambah kite mkn sekali ngan dia.klu tgk dia mengunyah rasa kite pun nk ngunyah sekali.mulut pun dh pandai sebut ta..ta..ta..ta..ta..ta.. hehehe mmng comel dgr..nk tau satu lg perangai dia skrng ni klu kite duk diam pandai dia terkejut terkejut kan sy n abah dia..mmng teramat la kelakar tgk badan kecik dia tu terkejut2.
opsss dh melalut bab anak plaksss hehehe pas makan kami jalan2 tgk barang,,sekali lalu kat kedai baju cheetah tu, husbend lak berkenan kemeja kat ctu.dia tunjuk kat saya, sekali tgk je sy pun berkanan.sy ckp kat dia p la try.mana tau sesuai kan.leh la kebas haha..dia pun setuju.dh try2 husbend kata ok.dia mtk sy cr sepasang utk sy..hah apa lg mata melilau la cr baju hehehe..sy dh lama dh duk tgk dr masuk td...tp tkt xdpt beli huahuahua TP bagai kan didorong utk mengambil baju tu.apa lg ckp la kat "abg nk yg tu...(sambil tersengeh sengeh)" besa la kan..bkn sll nk dpt peluang cm tu.bila dh dpt kene la GRAB cpt2 sblm  peluang tu tertutup.
tgk2 jam kol 2.15pm ALAMAKKKKKK sudah mesti ada yg mencr kat opis ni.tp relaks relaks dulu jgn gelabaH.just wat cll kat member opis tu tanye kan ada yg mencari ke x.kawan ckp ADA EN SEM. nk apa plaks org *** tu..mesti ada la tu nk cr benda x jumpa.muka aku ni agak nya tempat cr barang x jumpa kot.xpa la klu nk tunggu je la aku pulang hahah ceh dlm hati ada takut sebenarnya.smpi bos cll mtk surat ntah zaman bila pun xtau la....OK ;)

Friday, 16 July 2010

ada org nk dtg

malam ni insyaallah uamh akan penuh dgn org.smlm sy jemput abg dtg umah.sy nk masakkan bubur durian kebetulan ada lg durian tu,xperabih punye la seksa.lg pun dia xlik kg pun hari tu utk makan durian haha cm pe je ayat.
alih2 pg td sy call adik sy utk tanye kan interview dia cm ne.pastu dia kata "ptg ni kami dtg umah hang.abah abw kawan dia sekali"erm sy "yeke?erm ramai ke nk bwk nye tu?" adik " erm ntah la."
RISAU saya.sb byk persoalan dlm otak sy ni.muat ke umah??cm ne ngan masakan.sdp ke aku nk msk utk org ni???adussss lomah den nk pikir semua tu.umah plak sejak lik dr kg hari tu sy x siap2 kemas betul2 lg.cm en ni.ptg ni dorg akan smpi.
 >
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
xpa la tunggu dan lihat jela ape nk jd nnt.hehehe

dorg dtg sini ada agenda lain sbnrnye.nk p tgk pesta flora tu..minggu ni last.mungkin nk borong bunga kot..huhu dpt la sy join juga.tu pun klu husbend nk join.
ermm sama2 tgk je la ye,klu sy pegi sy akan cter kan kat sini ek..
;)

Thursday, 15 July 2010

SEMALAM

Semalam...
dalam kol 3 lebih ptg smlm husbend msg kat sy yg berbunyi "nk p cr camera x mlm ni" sy "ikut la..nk p b on je (dlm hati"uit xsabaq plak laki aku ni.xsempat tunggu cuti ka") husbend " ok lik kang siap2 n terus p" 

kol 4.30ptg tu sy lik.sib baik ada kawan opis ni (kak milah nama dia) tumpangkan sy lik umah sb dia kebetulan nk isi minyak utk p MAKAN durian kat DENGKIL..wow besttt nye klu dpt join kawan2 makan durian.wlupun kat umah masih ada durian lg.tp xsonok sb makan xda teman sehantu durian.klu ngan kawan2 best juga.sb yg p makan ptg smlm tu sumenye berhantu dgn durian woooo.haha...tp apa kan DAYA ku xmampu nk join.sumenye kerana sy BERPUASA smlm.

smpi je sy kat bwh blok tu husbend pun smpi sama2 dgn sy.ermm cpt tol bwk moto.risau juga tgk dia cm tu..tp apa leh wat doa byk2 la agak permudahkan jalannye tu.amin.naik umah bersiap serba sdkt.kemas sikit2 umh.teringat si kecik tu xamik lg..so cpt2 la kemas apa yg ptt brng2 keperluan dia nnt.susu, bubur nasi dia, pempers, air panas dan yg last sekali mainan la.apa lg..klu x hbs la dlm kate tu sume benda nk tarik.loteh nk memegang dia..mmng x duduk senyap.
dh smpi alamanda tu kami terus ke tempat yg nk di tuju iaitu kedai camere la..sebelah celcom tu(ayat tu pd sapa2 yg tau saja na hehe)sb hari sebelumnye tu dh p ushar2 dh..dr lowyat KL tu smpi la kat alamanda.servay harga lakatakan.lama juga nk wat keputusan.ermm igt snng ke nak beli barang yg bkn mudah kite akan dpt.lama dh duk nk beli.tp smpn je angan2 tu.sb xbapa nk xpert bab camere2 beso ni hehehe.kene la tanye2 pakar dulu..baru la p tanye kat kedai.kang sah2 kene tipu dgn perniaga.

lama juga duk kat kedai tu.belek2 try2 sikit byk camera yg kami berkenan tu.tolak tambah harga sikit byk erm akhirnya beli juga kami camera tu :).mmng puas hati juga klu sekali tgk dan compare kan dgn harga mmng berpatutan dan amat la berpatutan. 
 pas dh beli camera tu jalan2 tgk barang juga.cadangnya nk belikan almari utk si kenit tu..baju makin byk plak.tp duk pikir nk letak mana la almarinya tu..barang makin b yk lak sejak dh ada meja makan n barang umah yg baru je bertambah kat umah tu.pakir berfikir2 lg nk beli ke x.cume servay harga lagi.
husbend dh dpt tu xcited je tau..sonok sgt..mmng tu yg dia tunggu2 sbnrnye.tp sy xckp la pe2 depan dia.cume perhatikan perangainya saja.xpa la..janji dia gembira.pas ni kene cari satu lg benda utk dia.dh tunggu lama juga benda alah tu.cume belom berkesempatan nk p kedai tu u tk beli.inysaallah xlama lg la tu pasti akan ada di genggaman.

hehehe lepas ni pasti akan jd camereman yg berjaya hahahaha
sory la ye syg...b harap cm tu la.huhu

buah yg berduri

durian durian durian durian
fuh!!!skrng ni musim durian.mmng pening bau durian je kan?kat umah, kat opis, kat mana2 ja mesti ada bau durian.elok sedap bau terus rasa cm xbest lak baunye.agaknye kerap sgt duk bau sb tu jd cm tu. 
balik dr kg hari tu mak bekalkan seguni durian utk sy tau.bila dh smpi umah sy terpikir apa nk wat ngan durian yg berlambak ni.nk panggil abg sy kat sg besi tu belum tentu dia dtg dan2 tu.ermm last2 sy pikir nk wat bubur la..bwk utk budak2 opis.tp????sdp ke aku masak.kang dorg xmau makan.risau juga.sy bukan pandai masak sgt kan.tp tekad juga mtk husben dp belikan santan n daun pandan mlm tu juga.sementara tunggu santan dan daun pandan tu sy kene la tgk si kecik tu..nk wat keje lain xleh..ermm ssh sikit skrng ni dania tu.bkn leh tinggai2..mula la menangis.so kene la ngadap dia dulu.baru leh wat keje lain bila ada pengganti..hehehe sapa lagi husbend la.
dalam beberapa minit husbend smpi.bahan pun dh ada.apa lg jalan kan projek la.igt ssh nk buat bubur.rupanya snng je.TP utk compem kan lagi utk bg sedap SY CALL MAK la...apa lg.tanye itu ini dan dh yakin baru leh wat huhu..
nk tau ke cara2nye?klu nk tau sy bgatau..klu xda pemintaan xmau la sy bg resepi sy tu hua3 cm la teror sgt..
cara2 buat bubur durian:
1. kopek durian tu..perisi isi durian tu dlm periuk..terpulang pada selera anda la klu xnk biji leh buang biji.amik isi saja.
2.pastu masuk kan santan.klu pekat tambah sedikir air.
3. masuk gula dan garam utk sesedap rasa.
4. kacau hingga santan masak
5.hidangkan bersama-sama dgn roti
:)
senang x kawan2??senng je kan..tu pun ssh nk wat hahahaha sy la tu..sib baik ada mak..klu x xtau la.mesti xwat bubur durian tu.
selamat mencuba k pd sapa2 yg minat nk makan bubur durian.

Wednesday, 14 July 2010

mcm mcm hal...nasib nasib

dari awal masuk smpi la skrng ni..apa yg x kene pun xtau la.pasti ada je mslh.MCM2 MASALAH!!!!!!TENSION AKU!!!
skrng ni opis ni dh panas panas panas dan panas.lepas sorg sorg,lepas sorg sorg,
ntah la..knp dunia penuh dgn ketidakadilan.tanpa pikirkan perasaan org dan periuk nasi org lain.
sdh juga bila dh 2,3 org pergi, pergi utk selamanya.mungkin tidak akan dtg lg berkhidmat di kementerian ini sob sob sob.. :-( sdh tau.
mula2 bodygaurd, pastu kerani (sambilan) kat sini.
tp sy nk fokuskan cter sy ni kpd kerani(sambilan) kat sini yg merangkap teman pejabat sy kat sini.nama dia hadi.hehehehe "jgn pikir bukan2 tau".
ok cternye cm ni..
minggu lepas ada la dlm 2,3 hari bila dtg kat pat sy yg bertimbun ngan surat menyurat ni, mesti ckp hal keje dia yg byk dan sll stress sb kene press ngan somebody kat sini.besa la xmau ckp nama n mention sapa2 yg beri dia tekanan tu.takut kene GAM blog KESAYANGAN i ni okey!!ahaks(boleh x ckp cm 2 ko?).
alih2 naik je cuti weekand terus xdtg keje.sy mmng xtau cter sbnr pg tu.kebetulan pg isnin tu sy mmng dtg awal.masuk opis tgk pintu x bukak lg.sy igt sy la org yg pertama.dalam hati "ohw hadi x smpi lg kot.xpa la."dh 15 minit sy kat opis xda sorg pn smpi lg.xlama tu tgk abg din smpi. " dh punch utk abg din?(smbil tgk punch kad).......ermm hadi x dtg." sy "a'ah..xsmpi lg agaknya." abg din "dia dh majuk la tu.mungkin dh xdtg smpi bila2...." sy "hah!!!!! yeke?np?dh benti ke?" abg din "sy rasa cm tu la.sb hari jumaat tu dia dh salam2 sume.cume kamu je x sempat dia nk jumpa sb dh lik." sy ".........................."
sy terkejut juga.sb hari jumaat waktu rehat tu dia duk kat belakang tu sambil lepak2 ngan sy.sy nk tdo masa tu.tp dia dh duk lepak terus x jd.sb dia duk sembang2.erm...byk gak dia ckp.siap ckp lg "eh keje kat sini stress ek?"ko jd ke nk benti?" sy " ikut kan nk benti dh..aku dh xtahan duk kat sini.tambah bos cm hapa lg.tp nk kene cr keje lain dulu." hadi "ermm klu ko nk benti kan kite benti same2 nak?tp kene senyap2 la." sy " :-) ...ye la.nnt kite set sama2(dlm hati yeke budak ni.dia ni saje je kot)"
erm tu je la kali terakhir sy berckp ngan dia.nk kata sdh xla sdh..tp rasa juga kehilangan opismatekan.xpa la..mungkin dia akan dpt keje yg lebih baik dr skrng.kat sini pun keje teruk juga.sian juga tgk dia tau.sb byk keje yg dia keje tanggung.bukan keje dia pun kene wat juga.
**SY NK UCAP KAN UTK DIA MOGA BERJAYA DI LUAR SANA..HUHU
*ntah bila la sy akan dpt keje yg lebih baik.berckp cm ni bkn tdk bersyukur pd apa yg sy ada skrng cume nk yg lebih baik dr skrng.amin.

kampung

3 hari menghilang..nk tau p mana???sy lik kg.taman jagung haha xla..sy menziarahi keluarge di kampung heheh sesekali merindui zaman kecil n waktu persekolahan,,,anda pernah mengalami seperti apa yg sy rasa skrng??sdh tentu la kan.seperti sy juga bila balik mesti teringin sekali berundur masa dahulu.terasa ingin menjadi kanak2 kecil yg bermain di tepi2 hutan..haha hutan??menakutkan je dgr ek..no la..saja teringatkan zaman2 dulu.nakal sy ni.
ok ok sebelum nk meraban ke tempat lain baik sambung cter sy sepanjang bercuti di kg.masa jumaat tu pas keje sy siap2 tunggu husbend lik keje n rehat sat beberapa minit terus gerak dgn kadar tidak la segera.perjalanan kami tidak la terus ke umah mak sy.kami singgah umah atok kesygan husbend la..rindu sgt la tu..huhu jgn mare ye abg syg.hahah tp tu la hakikatnya.singgah satu mlm je.esk ptg lik umah mak sy la.hari tu sy berpuasa.dh masuk waktu berbuka kami singgah hentian rehat mane ek xbp nk igt lak skrng ni hehehe..benti buka pose n mkn mlm sekali la kirenye tu.dh mkn dlm 30 minit cm tu kami gerak balik.smpi umah atok ni bukit serampang tu dlm kol 11 lebih.dh lewat mlm.tgk gelap je..atok dh lena ka?ermm belom bg salam lg dh buka lampu depan n pintu.hehehe ok la..sib baik ada org kat umh..
sabtu tu husbend ajak p beli udang kat area kg tu.nama ape pun sy x kenal.sb atok je yg kenal.kawan agaknya.kat umah dia diaada bela udang kat sungai, ikan sungai.ermm yummy..tp agak kecewa la sikit sb hari yg kami datang tu xda rezeki nk beli udang.hanye dpt beli ikan patin je.ok la..lik umah terus wat asam pedas.fuh!!! mmng sedap.sekor sy sorg je tala(ngadap)hehehedh lama xmkn..cm tu la jdnye.kol 5 lebih kami bertolak lik ke umah mak sy "selancar i coming!!!!!" wah xcited lebih ni...sbnrnye sy dh xsabo nk makan durian.rindu nk mkn durian.thn lepas xdpt nk mkn byk2.sb sy mengandung.thn ni sy nk belun cukup2 huhu...dh smpi umah mak kopek kan durian..sy apa lg cr nasi la..nk mkn ngan nasi..dap nye rindu makanan tu..eeee lik ni nk buka pose ngan nasi durian lah..ermmmmmmmm
esoknye mak wat pulut durian,sume favarout tu.tp nk dijdkan cter punye la lupa yg kite ni msh berpantang.erm sy xleh mkn pulut lg..sy lupa tau..pas mkn sy dh rasa sengal2 ubi n perut berangin je..hadussss pe kes..lama sy pikir knp jd cm tu..pikir punye pikir sy lena plak..tgk2 dh tghari..bgn2 mak dh siap masak..ALAMAK!!!sian mak...sy x tolong...dia kejut sy n ckp "bgn la, suami kamu dh lapo nk mkan" sy pun tergenyeh genyeh mate pun ckp "sedar mak,tertido.mak dh siap masakka?sy urat bdn.tu yg baring jap".
pas kami mkn tghari rehat2...sy tgk2 durian lg...cm nk je..husben dh cm risau2.husbend " aii b byk nye mkan durian..panas bdn tu kang" sy "sikit je, nnt minum air masak byk, ok la" husbend "demam kang" sy "..................."sambil tgk2 je durian tu dgn muke sdh :( hahaha.tp x lama...dia duk leka sy p mkn kat tepi umah sorg..tgk2 abh sy lik dr kedai tgk sy mkn kat tepi umah...eeeeeeeeeeee malu nye..dh tersilu silu dh smbil mulut penuh dgn durian.
hari isnin sy bertolak lik putrajaya lepas magrib.sb ujan lebat ptg tu.tunggu reda sikit.
dlm perjalanan tu:

2 jam berlalu.... sy "hadoii apa rasa cm nk pitam ni?" husbend "..........................." sy dh tersengguk sengguk ni...hadoii pening2 n mmng rasa cm nk pengsan. husbend" tdo la jap.sementara ank tdo tu" sy "eh xleh la...kang terlepas dania ni kang..xnk la.."nk tau knp jd cm tu???erm sb kami bawak lik seguni durian.wah dgr cm best.tp bau nye hadoiiii mmng mencucuk cucuk kepala hotak.

3jam lebh berlalu:

smpi juga kat umah mak.tp dania x bgn pun sdp duk lena atas riba.erm kaki sy dh krem2 ni..tegang hbs urat kaki.sy x kuar pun jumpa mak.cume singgah bg buah duria n manggis..nk buang setengah kat umah mak..hadoii mmng xtahan bau nye.nk nyampai kat umah seksa rasanya.
tp smpi juga akhirnya.dlm kol 12 kami smpi umah.kemas apa yg ptt n bersih diri.terus tdo..dania mmng x jaga dr td.sib baik la..klu jaga mmng teruk la kami nk kene berjaga.
hari selasa tu igt nk hntr dania kat pengasuh sb nk kemas umah klu ada dia xda husben mmng ssh nk wat keje..tp xjd nk hntr.sb anak pengasuh tu xsht.risau juga jangkit.so xhantr.

ok la..stakat tu saja.bye nk lik dh

Thursday, 8 July 2010

dania 10 bulan

diam x diam jugak la...dh 10 bulan dh..lg 2 bulan nk melangkaui 1 tahun hehehe..jap je rasa.
perkembangan terbaru dania skrng dh nk angkat2 dh ponggong dh..cm nk merangkak je..eee xsabo nk tunggu n tgk.mesti comey.selain tu, bila bg diri kat tepi sofa dia dh pandai nk menapak sambil pegang2 kat sofa tu.MUDAH MUDAHAN CPT LER DIA LEH JALAN.lega sikit.hehehe erm ape lg ek hah dania xleh duduk klu tanpa sokonga.tp dr duduk dh leh dh meniarap sndr.bab ckp plak, skrng ni hanye keluar perkataan germen je hahaha (uuuuu aaaaa huuuuuuauuuuu ngeeee) erm cm tu la hehehe xpandai nk translet kan haha.tp mmng bising mulut si keik tu :-)
mlm td punye hal lak, boleh dia bangun kol 3.50PG ko...pastu nk main2 sengeh2 kite tdo dia korek soh jaga.klu xlayan nangis..hadoii masaelah betuii time ngah sdp nk tdo tuuu..sabaq je la..nk marah kecik lg...kite xtau apa masalah dlman dia tu.huhe
ok la..nnt klu ada lg perkembangan terbaru ayu akan update kat sini nk caw dh ni

Monday, 5 July 2010

asam pedas

smlm tekak sy yg berpuasa ni teringin bangat nk mkn asam pedas huahuahua sapa nnk tolong wat kan ni??husbend lak dh byk hari mtk sy wat kan sambal belacan tempoyak u..erm nk x nk kene la calling2 my mom la mlm td.
ptg sblm berangkat pulang umah sy dh cr2 resepi utk wat asam pedas.tp apa lak lauk utk di asam pedas kan tu??ermm pikir2 kat dlm peti ada ayam yg xjd nk wat ns ayam di hari ahad yg di tiup angin sepoi2 yg xda bahasa hari tu.hiks.
so apa lg klik ja menu ASAM PEDAS AYAM tu than salin.salin punye salin ada la akk depan patisyen ni tanye sy "ayu nk masak asam peda??snng je.dia pun pot pet pet pot pot pet pet( tu dia terangkan cm ne nk wat asam pedas la tu) nk tulis panjang sgt hiks..so sy short kan ayat2 dia bunyi la cm tu.ahaks!!xpa yg penting sy mmng dh ada isi dan maklumat apa yg dia bgtau sy tu.
ting tong 4.30 ptg. sy dh pikir2 dh nk p kedai or lik umah dulu??erm baik solat asar dulu.nnt leh trus p kedai tafaz p9 tu dgn bas(dlm hati duk kata mls nye nk naik bas).elok hbs solat tgk fon ada 2 miscll dr husbend.apa lg cll dia jawab "dh kat bwh umah ni.nk lik kol bp tu?" sy "nk lik dh ni.igt nk lik terus p kedai beli barang nk masak asam pedas." husbend "xpa la tunngu situ.nnt dtg amik.kite p kedai sama." dlm hati sy "fuh!!!lega aku xyah naik bas.ngeh!! ngeh!! ngeh!!! :D"
sy igt dia nk bwk p kedai p9 tu rupanya p pasar P8.ermm lg la berbunga bunga kepala otak sy nk beli itu dan ini.hajat nk beli 4 perkara je.dh smpi situ mcm2 plak.ada lak maklumat tambahan smpi dlm kepala.hihihi husbend cm tau2 je keadaan cm tu akan berlaku.dia dh siap2 amik duit kat bank.tu pun ada yg lupa nk beli.hahahaha sos lupa beli.xpa repid utk hari ni.sb nk p beli susu n pempers dania.nk itot juga hari ni.sb ada benda dh di attack.huahuahua......
hbs shoping sy lik terus singgah blok B utk amik dania.tgk2 dia duk sedap lena dlm buai.alamak ni yg serba salah nk angkat.bayangkan la anda di tempat dia.mesti mrh punye klu ngah sedap tdoq org dtg wat ramai kat tepi telinga.cm tu la dania.try angkat tgk xnangis.senyum elok ja.so kira ok la tu.pastu lik umh lepak2 satu kuarge :-D.xlama dania nk tdoq.tdoq2 ptg nama nya tu hahaha sebab sambung lebih td xpuas agaknya.sambil2 dania dh lena tu ibu nya apa lg nk ambil kesempatan utk lena juga la abh nya pun sama.tp sempat berpesan pd husbend "jgn lupa kejut b sblm kol 7 ek" husbend " ok."hehehe rutin petang nama nya tu.masing2 dh letih.
lena punye lena punye lena tgk2 jam 10 minit lg nk berbuka ALAMAK!!!! masak pun x lg ni.cm ne ni hadoi.tgk keliling husbend lom bgn dania pun blm bgn.apa lg berlari ke dapur utk berkungfu la.congcengcongceng akhirnya siap juga asam pedas n sambal belacan tempoyak.tp apa kan daya lepas azan baru siap..berbuka sambil masak la jawabnya ye.
husbend lak terjaga bila di kejut oleh ku ye.klu x hanyut tuuuuuuuuuuuu.terpinga pinga sambil tanye sy "dh mkn ke belom????????????."sy pun ckp "dh.tp xmkan nasi lagi.tunggu mkn sama2"
>
>
>
>
layan makanan kui3
>
>
>
>
>
erm takat tu je la ye..nk mengabihkan cter setengah hari rasanya..maklum la bkn nye sepenuh masa duk tumpu had ni.kene juga tgk2 keje lain.lom bos panggil lg.nk jawab cll lg.erm tu la keje hari2 sy.hari ni xtau lg nk masak apa.igt nk mkn nasi kerabu kat pasar tani tu.ermmm nntkan je la k.

:-D

puasa puasa puasa dan puasa

hehehehe cm ni la klu org dh byk hutang.so klu dh berhutang tu beringat la KENE LA BAYAQ okay..hukhukhuk...byk tu...lebih kurang 30 hari juga.tp dh langsai separuh dari itu.mudah mudahan sempat la sy hbs kan puasa tu.
bila dh pose ni mula la lemah je pikiran hehehe...nk wat keje pun kene paksa rela..klu x erm mmng nk tdo je rasanya.tp xpa sekurang kurangnya ada usaha utk wat keje.drpd xda???ha kan teruk nama nya tu.PA pegawai yag ayu jaga ni plak xda.ntah la dia tu asai isnin je mc asai isnin je mc.ntah apa yg sakit tiap2 minggu pun xtau la..bosan tol la..balik2 nk kene wat keje dia.keje aku sapa nk tolong siapkan??mmng kejenye xbapa.tp klu i ni xda kompem huru hara la...
apa la nasib sy ni.klu keje mesti sy je yg tertindan. :-( apa??nasib sy ni hanya utk di tindas ke?bkn nk kata tp tu yg sy rasa.kadang2 tu pedap nk hadap sume ni.
sy mls nk bising.tp tu la hakikatnya..sapa la sy nk bersuara.hanye kerani cabuk yg hidup segan mati xmau.nk tau kenapa sy ckp cm tu?sb ye la jawatan ni bkn nye tetap.SAMBILAN SAJA.lain la tetap.baru syokk sikit nk bekerja.
TP sy tetap berpegang pd satu"sume keje ssh..xda yg snng.klu snng bukan keje namanya.tanpa usaha xkan dpt selesaikan sesuatu kerja"ok x?ok la kan..sume org pasti ada pegangan.x gitu??hiks2..
kejam celik kejam celik kejap je dh bulan 7.awal bulan lapan nnt kite akan sambut puasa.ermm tup2 raya..hurayyy wah cm la sonok sgt nk raya tu..pose ganti pun lom hb slg..huahuahuahuahua..
k la bobbye

Sunday, 4 July 2010

chil2 at weekand

wekand hari tu sayup2...tambah hari ahad..redup2 bersama sama angin sepui2 tidak ada  bahasa kadanh2 kuat kadang pelan saja.hehe ermm mmng suram rasanya sb dania pun x bapa nk sht.tiga penyakit telah serang body dania.. teruk juga dia kena kali ni.hadoiii tdoq pun xlena.
cuti pun x ke mana2.di sbkan dania xsht so kami pun jd xsht la.leh ke cm tu..tentu la leh kan..ank sakit mesti mak bapak pn terasa tempias nye..cume ptg tu p klinik utk amik ubat batuk sb first pegi masa hari jumaat tu doktor hanye bg ubt demam n selesema saja.elok je lik umh batuk lak.so sabtu tu p plak klinik an nisa kat p9 tu utk amik ubt batuk.nk tau skng ni dh ada ubt 2 in 1.xtau la klinik lain cm ne.klinik an nisa tu ada ubt selesema n batuk dh available dlm satu botol ubt je.ermm snng sikit nk bg ubat.xlupa gak ubt tradisional.nk tau apa??? kunyit hidup.anda kenal??kihkihkih cm la xkenal kan.ha kunyit hidup tu sesuai juga utk kebahkan selesema.alhamdulillah la selesema makin kurang bila guna kunyit tu.
cara2:
               1. basuh sebelum guna
               2. hiris nipis utk buang kulitnya.
               3. asah kunyit itu smpi keluar air/getahnya.
               4. sabut di batang hidung yg selesema itu ;-) hehehe
** utk bayi sapu masa bayi tdo.bg org dewasa sapu ja bila2 masa klu selesema.
** selamat mencuba 

hari ahad tu saya ngan dania x kemana mana pun.chil kat umah je sambil mangkit tdoq lewat(jgn jeles) tp husben kene berkerja keras utk bgn awal pegi kerja hahaha opsss xbaik..suami nk p keje lor bkn nk p jalan2.kol 6 dh bgn.erm sian dia.xpa la apa2 pun kita enjoy sb hari ahad tu mmng redup je.sejuk.nyaman.nk kata mendung nk ujan x hujan pun.cume ptg tu ada la sekali lintas je ujan tu pastu benti.hiks save karen hahah sb kipas x on pun.mlm lak layan tauhu bakar n mentor akhir.ok la.sb xda benda lain dh nk tgk.bola ulangan ja.
ok la..sambung keje lak.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...