Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Monday, 25 January 2010

membesar tanpa rasa ragu


halauuuuuuuu...apa habaq??? kawan2..saya nk cterlah serbe sedikit tentang anak kesayangan kami tu..hehe sb kat sini sy cter sikit2 je tentang bby sy tu.dan hari ni rasa nk cterkan pada kawan2 sepanjang sy menjadi ibu kepada dania(tu nama anak saya).hehehe..mmng cukup byk pengalaman yg sy dpt dr dia lahir smpi la skrng dia sudah pn berusia 4bulan.besar dh anak ibu ni ye.hehe.dugaan yg menimpa diri sy dan husben mmng cukup mmbuatkan diri kami lebih dewasa utk kenal asam garam bila menjadi ibu bapa.dlm gembira ada sengsaranya tau.dlm sengsara ada hikmahnya.bila pikir2 kan dlm2 kan sy rasa x caye je sy dh ada anak tau.masa tu terlalu panatas bg sy.
bulan yg pertama saya lalui saat yg paling sukar utk menjd seorg ibu.dlm masa sama sy kene berpantang..makkk aiii mmng rumit.dh la time raya.fuhhh nguji sungguh nafsu nk mkn lomang n ketupat.soal kata boleh bohong soal rasa xboleh bohong harharharhar..bila tgk rendang mak.tp apa kan daya menu sy hari2 just ikan bakar cicah lada hitam.benda kuah TIDAK BOLEH di makan.org tua2 kata nnt air byk dlm badan.xelok.nk xnak kene la ikut.mcm2 pantang larang yg kene sy ikut tau.setiap hari sy mengitung hari hbs pantang.bab  jaga ank pn 1 hal gak.ssh ssh.apa pn kene gak wat.nk lari jauh2 tu anak kita.hehe ada hati ke nk larikkk.no la..tu gurauan je..sejak dia dlm perut lg smpi la dh kuar ni..jasad dia sudah pn bersatu padu dgn diri dan hidup sy.(wah ayat..leh x guna cm tu?).ibarat klu dia xda tu musnah la hidup sy agaknya..fuh xhengat.hiks.
sy berpegang pd sabar lah sy berjaya mengharungi masa2 perit tu..klu x..heheh leh gila meroyan tuu.takottt xmo la jd cm tu..simpang siol tau.
meh sy nk cter antara ragam yg sy lalui:
 
new born.masa ni tdo je dia tau..nangis pn ssh nk dengar.berak pn ekkkk kit je.pastu tdo lik.erm nk di jadikan cter mmng dia ni kuat tdo.lahir pn mlm.keuar2 je hisap jari hehehheeh cup cup cup bunyi nye.masa tu rasa terharu n sedih dlm kegembiraan.

 

a..ha...ni lah dia penangan yg harus di terima dengan budak kecik yg xnk susu ibunya..kan dh kene duk dlm balang yg panas tu.kuning nya agak teruk..sb tu la kene tahan wad.benci duk wad..xsuka...xsuke..dh la nk dekat2 raye dh.sedih tau.org sebuk nk raya kite???duk spital.sob..sob.. :-( dania dr lahir jenuh dh sy, misi kat spital, dan mak sy sndr duk tenyeh p****g n*n*n sy dlm mulut dia..apa dia wat???nk tau?huh haram nk isap.yg ni pn sy cukup sdh..dr dlm perut lg sy terbayang2 dia nyusu kat sy.nmpk nya harapan hanya tingai harapan. :-(
 

mmng agak sukar kehidupan dia dlm pantang.sy kesian.tp apa kan daya dia yg nk cm tu.so trima la.bila dh kene perah ni susu kurang kit khasiatnya.bg sy la.sb dania sll di serang kebung perut.sdh sy tgk dia.hari2 sakit.bayangkan la di awal kelahiranya dia akan minum susu 1jam sekali.mana la smpat susu tu nk ada dalam masa singkat.nk perah tu pn satu hal gak.fuh loteh mokcik.tp sy tetap usaha utk bg dia nyusu susu sy.nmpknya hanya berhasil dlm masa 60hari saja.pic tu plak..alamak botak sudah...heheheh majlis cukur jambul.hehe x byk pic sb sbuk.ramai tetamu.cm laki kan..?masa ni 36hari umo dia.

ha..tu dia...ni dh masuk 2 bulan,,masa ni kami melayari kehidupan bertiga tanpa tangan mak lg.hehehe mmng agak mendebarkan.sy perlu lebih byk belajar dan memahami si kecik ni.sudah 2 bulan stil lg masalah kembung tu melanda.sukar mencari susu yg sesuai.mula2 duct lady than munurut pakar ibu2 hehe pakar kew???xkesah la..janji namanya ibu.minta sy cube susu anmum.bila try dia ok.alhamdulillah..
 
tp apa kan daya ku sangka terik smpi ke petang rupanya hujan dia separuh masa**** (eh yeke ayat aku tu) hahahahahah xkesah la ..ape2 jela..nk tau apa jd lg???erm dania ssh nk berak sendiri lak masa 3 bulan..tu la rupa dia 3 bulan..sian dia.setelah membuat mesyuarat tergempar oleh ahli kuarga sy ter terdiri drpd sy (of course la),and pengerusinye husben la..hahahah ahli2 nya dania jek...huhu..bersepakat tukar kpd susu s26.apa hasilnya???heheheheheh :-) sume leh tersenyum ye..sume sudah pn selesai.syukur sgt..fuh...berpeluh.
  
masa 3 bulan dia baru je pandai meniarap..ni la hasil uasah dia sndr.muke wat pelik lak..
 

and in the end...ni la dia skrng..dh 4 bulan dh..dh nk masuk 5 bulan...bulan depan kene cucuk..huhu risau nye dia demam.dia xpenah lg cucuk n demam..agak kuat nmpknya anti body dia.hehe
apa pn bye bye..







4 comments:

  1. ala..tomei2...
    btw sila la layari butik bajuonline sue kay sn ek..
    http://stylodboutique.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. comel2 la baby2 dlm entry ni.... hehe eh! sy dh follow blog akak dh,.... hehe

    ReplyDelete
  3. ohw ye..akk dh tgk dh.ada irfan dlm follower akak.thanks k.baby2???bunyi cm byk je bby.sume pic tu org yg sama je.hehehe

    ReplyDelete

www.google.com, www.yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...