Google+ Followers

ada org datang la..wat kopi bujang..sila minum2 dulu

hit counter

Perjalan Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers

::Perkembangan Permata Hati Kami::

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sila Klik Laju2 Ye ehik! :)

Search This Blog

Thursday, 19 April 2012

Proses Tumbersaran Dania

Tajuk Ni dh lama dh duk kat draft post...tp isi nya dh di buang kerna cerita itu utk hari sehari sblmnya.
xpa kan...kita upadate pasal lain la ye

baru2 ni keluarga aku dikejutkan dengan dugaan yg terpaksa di tanggung oleh anak kecil ku itu DANIA..
kesian dia.di serang virus HFMD a.k.a Jangkitan Kaki Tangan dan Mulut. Amat rasa sedikit terkilan di hati. adakah aku x peka ngan kebersihan anak ku itu?atau pada sapa harus aku tundingkan jari?ahhhhh x kesahlah apa pn jwpnnye..anggap lah kealpaan diri sndr dalam menguruskan anak.aku xsalahkan sapa2 dalam hal.mmng rasa diri sndr adalah penyebab nya.

aku mmng x tau pasal tanda2 VIRUS ni. so expect DANIA akan kene.hari jumaat las keje tu mmng pg DANIA bangun mmng panas bdn nye.matanye mmng dh dua tiga hari beraik mata smpi bila bgn pg mata xleh buka.aku mandikan.rasa slow sikit panas tu.xpa la nekad htr juga.cume pesan pd mama if apa2 jd call je aku.SEPANTAS KILAT AKU AKAN SMPI huh!! bunyi nya...insyaallah hehe.

tp petang aku balik utk ambil DANIA baru mama ckp "bdn dia panas.rasanya demam DANIA ni." so ptg tu juga p klinik.lepas cek apa semua doktor cume kata de demam sikit, selesema dan de kahak...aku de perasan doktor de cek kaki, tangan dan dalam mulut DANIA.erm tp dia x sembut apa pn.ok la kan..tekad juga esk nya nk balik kampung sb de kenduri sempena ATOK nk p UMRAH.

masa kat kampung tu mmng DANIA xmau duk sgt.dengan sapa pn xnak...kejap2 je nk..bila aku atau husbend bgn nk wat keje lain mula la menangis..erm masa tu aku de perasan kat kaki ngan tangan DANIA dh ada biji2.dlm hati mula berfikir anak aku nk kene campak ke.tanye sedara mara kat ctu de yg ckp campak dan de yg ckp VIRUS ni.terus rasa x sedap hati.erm lepas hbs majlis HUSBEND ajak lik umah mak aku..BILA di rumah sana makin kritikal lak keadaan dia.makan xmau, minum xmau, nyusu pn xmau..esk nye mmng tekad nk ke klinik utk rawatan lanjut.

pg2 dh bertolak balik ke putrajaya.smpi PUTRAJAYA teros ke klinik.dan hasil rawatan tu doktor mengesahkan DANIA KENE VIRUS HFMD.so bermula la perjalan kuarantin di rumah selama seminggu.hehehehe husbend on off jela tolong2 kat umah...kejap ada kejap xda.

p/s: jaga2 dengan virus ni....


No comments:

Post a Comment

www.google.com, www.yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...